۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۰۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی مطرح کرد؛

تخصص و تعهد؛ ضرورت تبلیغ دینی در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: تخصص و تعهد از ضرورت های اثربخشی و ماندگاری فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی است.
تبليغ ديني

 

حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه تبلیغ را از ارکان مهم ترویج و توسعه فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی باید با تمام پتانسیل و نیروی انسانی در راستای تبلیغ مبانی و مفاهیم دین اسلام گام بردارد تا زمینه برای پذیرش جهانی حکومت عدالت محور مهدوی مهیا شود.

 

وی با بیان این مطلب که امروزه دشمن در سطح عظیمی از رسانه ها نفوذ کرده است، اظهار داشت: رسانه های دینی نیز جهت جلوگیری و مقابله با توطئه رسانه ای باید گام بردارند و با تبدیل تهدید ها به فرصت از موقعیت ها به نفع اسلام و مسلمانان بهره گیرند.

 

حجت الاسلام غنی زاده با تاکید بر تاثیر فعالیت های تبلیغی از طریق فضای مجازی به عنوان سریع ترین و کارآمدترین نوع اطلاع رسانی در جهان تصریح کرد: انتشار اخبار و نظرات به لحاظ قدرت فراگیری بدون محدودیت مرزی و سرعت دربردارنده برای مخاطب از لحاظ اقناع و تغییر نگرش ها در سطح بالاتری از سایر شیوه های تبلیغاتی قرار دارد.

 

این مقام مسؤول همچنین ادامه داد: جهان اسلام برای حفظ مخاطب و همچنین بسترسازی در جهت جذب قشر جوان و نوجوان و کاربران فضای مجازی با مسائل و تازه های دینی و اعتقادی به روش سایبری برخورد می کند بنابراین ایجاد فضای صمیمی و البته کارشناسی شده از سوی اندیشمندان دینی و علما می تواند در ارائه مطالب و مفاهیم دینی تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 

مدیراستانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در پایان با اشاره به نقش خطیر و مهم حوزه های علمیه در هدایت و طراحی فضای سایبری به عنوان محیط هدایتگر و سازنده خاطرنشان کرد: در این شرایط هماهنگی میان حوزه های علمیه، روشنفکران متدین و همچنین متخصصین امر سایبری می توانند در ارائه منابع اصیل دینی موثر باشد.

 

حجت الاسلام غنی زاده بر تشکیل اتاق های فکر برای تقویت تبلیغ در فضای مجازی تاکیدکرد و بیان داشت: در مواردی بیان ناقص مطلبی ناخواسته به ضرر دین تمام می شود بنابراین به لحاظ ظرافت تبلیغ دین تشکیل اتاق های فکر ضروری است./936/ت302/ب

ارسال نظرات