۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۰۸۲
با حضور معاون فرهنگی اوقاف کشور؛

جلسه هم اندیشی امور فرهنگی اوقاف در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جلسه بررسی راهکارها و موانع پیشبرد برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزار شد.
حجت الاسلام احمد شرفخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جلسه بررسی راهکارها و موانع پیشبرد برنامه های اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز با حضور حجت الاسلام شرفخانی، معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ارومیه برگزار شد.
حجت الاسلام احمد شرفخانی در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: در حال حاضر اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از اولویت های برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور است.
وی گفت: در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اوقاف و امور خیریه، تربیت حفاظ قرآنی مفاهیم محور را در یک دوره چهار ساله برنامه ریزی کرده است.
حجت الاسلام شرفخانی حفظ قرآن بر اساس مفاهیم را قرآنی شدن حرکت‌های انسان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خواند و گفت: برای سهولت در حفظ قرآن بر اساس مفاهیم درسنامه‌هایی منتشر و به کل کشور ارسال شده است تا در اختیار دانش آموختگان قرآنی قرار گیرد.
این مسؤول با اشاره به اهمیت مهارت مربیان به کارگیری شده در طرح تربیت حافظان قران کریم به مفاهیم قرآنی گفت: بر همین اساس دوره هایی برای مربیان این طرح در نظر گرفته شده است که در استان‌ها برگزار می‌شود.
حجت الاسلام شرفخانی با بیان این‌که دوره های تربیت مربی قرآن هم اکنون در استان اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به منظور مدیریت و راهبری مربیان به کارگیری شده، مرکز تربیت مربی حافظ قرآن در قم راه اندازی شده است تا به صورت کشوری کار تربیت مربیان حافظان قرآن را عهده دار شود.
معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تشکیل اتاق فکر با حضور اساتید پیشکسوت قرآن، کارشناسان قرآن حوزه، جامعه القرآن و دانشگاه علوم قرآنی خبر داد و گفت: استان‌ها نیز می توانند با تشکیل اتاق های فکر از نظرات و پیشنهادات استادان و کارشناسان قرآنی برای اجرای بهتر طرح بهره بگیرند.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه از انجام اقدامات اولیه برای اجرای طرح خبر داد و گفت: نام نویسی طرح تربیت حافظان قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان در سراسر استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: تا کنون نزدیک به چهار هزار نفر برای شرکت در طرح نام نویسی کرده اند که اطلاعات آنها وارد سامانه شده است.
حجت الاسلام مصائبی تاکید کرد: استان از تمامی ظرفیتها و پتانسیل ها بهره می گیرد تا سهمیه ابلاغی را محقق کند./936/پ202/س
ارسال نظرات