۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۲۸۴
امام جمعه موقت تهران:

حضرت عبدالعظیم خود را در برابر دریای بیکران ولایت مانند قطره می دید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صدیقی گفت: در زمان امام هادی(ع) حضرت عبدالعظیم به سنین کهولت رسیده بود در حالی که امام هادی(ع) جوان بود اما حضرت عبدالعظیم عشقش به امام زمانش را جوری پیاده کرد که تا همیشه برای همه دانشمندان درس ولایت‌پذیری باشد.
درس اخلاق حجت الاسلام صديقي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به جایگاه رفیع ایشان در میان امام زاده ها بیان داشت: بعد از شهدای کربلا در میان امام زاده ها حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم(ع) از عظمت و مقام خاصی برخوردارند.

 

وی افزود: ما نسبت به حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) ادب و خضوع می کنیم ولی از طرف معصومین(ع) برای ایشان زیارت نامه مخصوصی نیامده و برای زیارتش حساب خاصی باز نشده است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای حضرت عبدالعظیم(ع) هم زیارت نامه مخصوص و هم درباره فضیلت زیارت ایشان روایات متعدد داریم، ابراز داشت: از ائمه معصومین(ع) روایت داریم که هرکس حضرت عبدالعظیم(ع) را زیارت کند، اهل بهشت است.

 

 حجت الاسلام صدیقی در ادامه اظهار داشت: از بهشت بالاتر هم داریم و آن اتصال به امام حسین(ع) است و در همین زمینه امام هادی(ع) فرمودند: هرکس حضرت عبدالعظیم(ع) را در ری زیارت کند، هماننند کسی است که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: این فضیلت زیارت را در مورد هیچ امامزاده ای نداریم، از امام صادق(ع) سؤال کردند چرا سلمان نزد شما حساب خاصی دارد؟ حضرت فرمودند: علت آن وجود سه خصلت در سلمان است و اولین آنها این است که سلمان ذوب در ولایت است.

 

امام جمعه موقت تهران درباره شخصیت سلمان فارسی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اینکه فرمودند «چه بگویم در مورد سلمان که علم اولین و آخرین به او داده شده است»، افزود: حتی پس از رحلت حضرت خاتم انبیاء(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: همه ترک ما را کردند سلمان چرا؟ سپس امیرالمؤمنین(ع) این دلتنگی حضرت فاطمه زهرا(س)را به سلمان منتقل کردند و وقتی وی خدمت حضرت فاطمه زهرا(س) رسید، عرضه داشت: بی بی جان غم رحلت رسول خدا(ص) مرا خانه نشین کرده است.

 

حجت الاسلام صدیقی ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی سراغ سلمان را می گیرد که سنگرنشین عفت در عالم و  پرهیزش از نامحرم مثال زدنی است.

 

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) هم عصر با چهار امام معصوم(ع) بودند، افزود: در زمان امام هادی(ع) حضرت عبدالعظیم(ع) به سنین کهولت رسیده بودند وامام هادی(ع) جوان بودند اما در عین حال حضرت عبدالعظیم(ع) عشقش به امام زمانش را جوری پیاده کرد که تا همیشه برای همه دانشمندان درس ولایت پذیری دارد.

 

امام جمعه موقت تهران در تأیید این مطلب به روایتی از امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: روزی حضرت عبدالعظیم(ع) به خدمت امام هادی(ع) رسید تا ایمان و اعتقادات خود را عرضه کند و اگر اشکالی در آن وجود داشت آن را برطرف نماید.

 

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم(ع) به تأیید امام زمانش مرجع تقلید بود و امام هادی(ع) علمای شیعه را برای پرسیدن سؤالات فقهی خود به حضرت عبدالعظیم(ع) ارجاع دادند.

 

وی همچنین تأکید کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) خود را در مقابل امام زمانش صفر می دانست و در برابر دریای بیکران ولایت خود را قطره می دید.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: حضرت آدم(ع) سه خصلت داشت که مسجود ملائکه شد، که عبارت بودند از: علم، هدایت و ولایت مداری حضرت آدم(ع).

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران غیرمتعهدها تأکید کرد: بیانات حضرت آقا، بلندگوی امام زمان(ع) بود.

 

 وی همچنین نافذ بودن کلام مقام معظم رهبری را اثر علم توأم با تقوا دانست.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین به پیامی که امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) ابلاغ داشتند اشاره و بیان داشت: امام رضا(ع) در این پیام به شیعیان خود سلام رسانده و همچنین نصیحت های ارزشمندی را به آنها داشته اند./959/پ202/ع

ارسال نظرات