۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۸۹۴

آغاز فعالیت علمی 2500 طلبه در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز فعالیت علمی 2500 طلبه حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی فردا در تبریز برگزار خواهد شد.
حوزه علميه طالبيه

حجت الاسلام اصغر نقدی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان فردا با حضور آیت الله شبستری، رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی و مدیران مدارس علمیه در تبریز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت 9 صبح فردا یک شنبه 19 شهریور در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با حضور استادان و طلاب مدارس علمیه طالبیه، حضرت ولی‌عصر(عج)، سفیران هدایت، سالار شهیدان و قراملک تبریز برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیاناین‌که هم‌اکنون حدود 2500 طلبه در استان مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند، تصریح کرد: امسال 17 مدرسه علمیه به همراه مرکز تخصصی علامه امینی(ره) فعالیت خواهند کرد که بیش از 550 طلبه ورودی جدید با احتساب حوزه علمیه بناب سال تحصیلی خود را در حوزه علمیه آذربایجان شرقی آغاز خواهند کرد.

وی با تاکید بر احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه آذربایجان به ویژه تبریز گفت: در گذشته نه چندان دور، حوزه علمیه تبریز میزبان طلاب خارجی از کشورهای آسیای میانه و قفقاز بوده که بایستی این نقش آفرینی بار دیگر احیا شود، این ذهنیت در میان حوزهای علمیه این منطقه نیز وجود دارد که حوزه علمیه طالبیه تبریز باید مرکزیت خود را بازیابد.

حجت الاسلام نقدی ادامه داد: هم اکنون دروس سطح 2 و 3 در شهرهای تبریز، بناب و مراغه ارائه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌ عمل آمده، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان در سه سال آینده به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه در غرب کشور فعالیت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی 2 مدرسه علمیه جدید در شهر تبریز خبر داد و گفت: این مدارس با پیگیری‌های مستمر و جدی آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان در دو منطقه خیابان امام خمینی(ره) پشت مسجد سالار شهیدان و منطقه قراملک تبریز افتتاح خواهند شد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز در نخستین سال فعالیت خود 40 طلبه و حوزه علمیه قراملک 50 طلبه پذیرش داشته اند که ظرفیت پذیرش این مراکز در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر این‌که عزم و اراده متولیان حوزوی استان بر توسعه مدارس علمیه و ارتقای کیفی سطح آموزش در سراسر شهرهای استان متمرکز شده است، گفت: تمام همت نماینده ولی فقیه و مدیران حوزوی استان احیای جایگاه ارزنده و تاریخی حوزه علمیه آذربایجان بوده است./935/پ202/س

ارسال نظرات