۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۹۶۷
در سالروز شهادت امام صادق؛

تجمع عظیم عزاداران مکتب جعفری در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ در سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، تجمع عظیم «عزاداران مکتب جعفری» در مشهد برگزار می شود.
عزاداري

 

حجت الاسلام حسن صباغیان، رییس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری تجمع عظیم «عزاداران مکتب جعفری» همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) خبر داد و گفت: این مراسم به همت ستاد مردمی بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) و با حضور هزاران تن از اعضای هیئات مذهبی و عموم مردم ساعت 9 صبح در محل میدان شهدای مشهد برگزار می شود.

 

وی افزود: عزاداران در ادامه جهت عرض تسلیت به محضر امام هشتم به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده و در محل رواق امام خمینی(ره)، به استماع سخنان آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد می پردازند.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی و صدور مجوز عزاداری در خیابان های نواب، طبرسی و امام رضا(ع) برای هیئات مشهد، اظهار داشت: گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی جهت تشریح برنامه های ایام شهادت امام صادق(ع) در 21 شهریور در مسجد ابالفضلی محمدآباد مشهد برگزار می شود.

 

رییس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی، تشرف سادات هیئات مذهبی مشهد به حرم مطهر رضوی پس از اقامه نماز و مغرب و عشاء را از برنامه های شام شهادت امام ششم برشمرد و گفت: به همین مناسبت، یادمان مرحومین هیئات مذهبی مشهد نیز با حضور حجت الاسلام سپهری از سخنرانان حرم مطهر رضوی 24 شهریور ماه ساعت 20:30 در محل جامعة الحسین برگزار خواهد شد.

 

2 هزار هیئت خراسان رضوی در شهادت رییس مکتب خود اقامه عزا می کنند

وی ادامه داد: همچنین در جلسه ای که هفته گذشته با حضور مسؤولان هیئات مذهبی استان برگزار شد، مقرر شد در همه شهرستان ها، تجمع عظیم عزاداران از محل مسجد جامع یا گلزار شهدا به سمت حوزه های علمیه برگزار شود.

 

حجت الاسلام صباغیان خاطرنشان کرد: تبیین شعار امسال، اصل اقتصاد مقاومتی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب و جایگاه حجاب و عفاف، از شهادت امام صادق(ع) تا ولادت امام رضا(ع) در کنار تبیین فرهنگ جعفری و رضوی، در دستور کار ویژه سخنرانان هیئات مذهبی قرار دارد.

 

رییس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی یادآور شد: در مجموع دو هزار هیئت در خراسان رضوی در شهادت رییس مکتب خود اقامه عزا می کنند

 

حجت الاسلام جودکی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در گفت و گویی تشکیل ستاد برگزاری عزاداری شهادت امام صادق(ع) در همه شهرستان های استان با دبیری ادارات تبلیغات اسلامی و مشارکت نهادهای فرهنگی را اقدامی ابتکاری از سوی این سازمان عنوان کرد./930/ت302/ب

ارسال نظرات