۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۱۵۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند / مبلغان دینی از نسل جوان غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امروز دانش‌آموزان به شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند، افزود: حضور بیشتر طلاب جوان و با استعداد در سطح مدارس و ارتباط با دانش آموزان می‌تواند زمینه آگاه بخشی به نسل جوان را فراهم کند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز برگزاری در جلسه برگزاری گفتمان های دینی در مدارس، گفتمان و نشست‌های دینی را زمینه‌سازتقویت باورهای دینی نسل جوان دانست و با بیان این که باید با برنامه‌ریزی مناسب نسلی دین‌دار تربیت کنیم، گفت: گفتمان‌های دینی میزان شناخت نوجوانان و جوانان نسبت به مفاهیم دینی را تقویت خواهد کرد.


حجت الاسلام یاری با اشاره به این که با توجه پیشرفت علم و تکنولوژی باید برای پرورش نسل جوان از ابزارهای روز نیز بهره گرفته شود، افزود:
 امروز تبلیغ دین به شیوه‌های گذشته نمی‌تواند پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد و باید در عرصه تبلیغ مفاهیم دینی از ابزارهای به‌روز استفاده کرد.


وی با تأکید براین که نسل جوان جامعه ما امروز به دنبال جذابیت است، ادامه داد: مبلغان دین مبین اسلام باید ارزش های متعالی اسلامی را به گونه جذاب و متناسب با شرایط روز جامعه ارائه دهند تا بتواند در نسل جوان ما دگرگونی ایجاد کند.


حجت الاسلام یاری با اشاره به این که نسل جوان به نکات و مسائل ظریفی توجه می‌کند که شاید اصلاً ما متوجه آن نکته نباشیم، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید به گونه‌ای به تبلیغ احکام اسلامی بپردازد که نسل جوان ما به خوبی آن را درک کند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که امروز دنیای غرب از ابزارهای بسیار جدیدی برای تبلیغ افکار انحرافی خود استفاده می کند، ادامه داد: ما نیز باید از امکانات و شرایط روز برای رساندن پیام دینی به نسل جوان استفاده کنیم.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید نیز برنامه ریزی های مناسبی در زمینه یادشده صورت گرفته است، گفت: برای رسیدن به یک نقطه نظام مند و با روح تربیت دینی، نیاز به همکاری همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی با آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که زمینه حضور بیشتر روحانیت در سطح مدارس باید فراهم شود، گفت: باید برای انجام فعالیت های تربیتی و اجرای برنامه های دینی، از ظرفیت های تبلیغی حوزه و روحانیت بیشتر در محیط های آموزشی بهره مند شد.


وی با بیان این که امروز دانش‌آموزان به شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند، افزود: ارتباط بیشتر طلاب جوان و با استعداد در سطح مدارس با دانش آموزان می‌تواند زمینه آگاه بخشی به نسل جوان را فراهم کند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: با برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های صورت گرفته، 540 مبلغ در سطح مدارس استان فعالیت تبلیغی دارند.


حجت الاسلام یاری، تأسیس دبیرستان معارف اسلامی را از اقدامات ماندگار سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: گسترش فعالیت این دبیرستان نیازمند همکاری آموزش و پرورش است که تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که تهاجم فرهنگی و تبلیغی دشمنان متوجه جوانان است، باید برای مقابله در این حوزه برای جوانان سرمایه گذاری های کلانی صورت گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات