۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۸۱۷۰

اختتامیه دوره آموزشی استادان حج افغانستان در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی روحانیان کاروان‎های حج کشور افغانستان در مشهد پایان یافت.
حج

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی، این مراسم با حضور  آیت الله صالحی، ناصر جهانشاهی،رایزن جمهوری اسلامی ایران، مدیر مدرسه رسالت و از اساتید درس خارج کابل، اساتید اعزامی، شرکتکنندگان در دوره و طلاب مدرسه علمیه رسالت برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، ناصر جهانشاهی، رایزن جمهوری اسلامی ایران آگاهی از برخی نکات را ضروری دانست و گفت: نخست آنکه ظرفیت بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج کشور جمهوری اسلامی یکی از نمونههای قابل الگوبرداری برای دیگر کشورهاست. یکی از کوچکترین کارهای انجام شده دورهایی است که شما با آن مواجه شدید. دروس کاربردی برای روحانیون و زائران، انتقال تجربیات توسط اساتید با تجربه و با مهارتهای تدریسی از شروعی جدی نشان میدهد.

 

وی اظهار داشت: ما فقط یک انتظار داریم و آن این است که تمام این زحمتها برای اجرایی شدن این تجربیات برای زائرین است؛ مهم، تحول در زندگی و دید زائران است. خود شما آگاه هستید کسانی که به عنوان زائر میآیند با چه اخلاصی میآیند و دیگر هیج بار دیگر این سفر برای آنان تکرار نخواهد شد، پس برای اینکه بتوانیم جوابگوی حضرت حق باشیم باید ما نیز عمل کنیم.

 

جهانشاهی تصریح کرد: امید است اساتید اعزامی در هماهنگی این برنامه تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که به دنبال آن هستیم و سعی داریم به صورت کاملا جدی اجرایی شود، استفاده از ظرفیتهای بعثه مقام معظم رهبری و رایزنی جمهوری اسلامی ایران است، بسیاری از هماهنگیهای لازم در مکه و مدینه با هماهنگی در افغانستان به راحتی قابل اجرا است.

 

رایزن جمهوری اسلامی در افغانستان در ادامه گفت: مراسم مشترک، پاسخ به سؤالات، بازدیدهای تخصصی، ذبح قربانی و بسیارکارهای موثر دیگر با توجه به ظرفیتهای موجود در افغانستان به راحتی قابل اجرا است.

 

در ادامه،  مسؤول اداره حج و اوقاف بامیان ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این کلاس ها خواستار گسترده شدن این دورهها و آموزشهای پیشرفته در ایران شد.

 

 گفتنی است، دومین دوره در قالب دو کلاس 30 نفره به مدت شش روز همراه با اهدای  کلیه کتابهای لازم و محصولات فرهنگی در مشهد برگزار شد. /930/د102/ب

ارسال نظرات