۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۳۹۰
در شب شهادت امام صادق انجام شد:

تجلیل از خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مراسم شبی با شهدا همزمان با شب شهادت امام جعفرصادق(ع) با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی استان اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام حسن كاملي فر، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با شب شهادت امام جعفرصادق(ع) مراسم شبی با شهدا با حضور روحانیان سراسر استان اردبیل و با هدف تجلیل از خانواده های شهدای طلبه و روحانی، رونمایی از فیلم مستند شهدای روحانیت استان و نرم‌افزار علمداران عشق در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد.


حجت الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم با ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای روحانی این استان اظهار داشت: ستاد کنگره شهدای روحانی استان از سال گذشته با برنامه‌ریزی های مدون و برگزاری جلسات متعدد تلاش داشت یادواره‌ای در شان شهدای اردبیل اجرایی کند.

وی با بیان این‌که استان اردبیل 38 شهید طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، روحانیت به عنوان قشر بیدار و همیشه آگاه جامعه نه تنها در میدان تبلیغ و مقابله فرهنگی با دشمنان اسلام، بلکه در سخت‌ترین شرایط نظامی نیز جبهه‌ها را خالی نکردند و در جنگ هشت ساله با تمام قوا در صحنه حاضر شدند.

دبیر کنگره شهدای روحانی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مهمترین اقدامات ستاد برگزاری این کنگره پرداخت و اظهار داشت: تشکیل پرونده و جمع آوری آثار و اسناد شهدا، مصاحبه و جمع‌آوری خاطرات، برگزاری یادواره‌های شهرستانی، نصب تصاویر شهدای روحانی به صورت کاشی‌کاری در سطح شهر، تدوین و چاپ کتاب علمداران عشق در 520 صفحه با شمارگان 5 هزار نسخه از جمله اقدامات بوده است.

حجت الاسلام کاملی‌فر ادامه داد: تولید مستند 200 دقیقه‌ای شهدای روحانی، طراحی و تولید علمداران عشق، طراحی و احداث یادمان شهدا، راه اندازی سایت علمداران عشق در موزه شهدای روحانی، تولید 38 پوستر فاخر نمایشگاهی از 38 شهید طلبه و روحانی، نقاشی تصاویر شهدا جهت نصب در موزه مفاخر دینی و انتشار ویژه‌نامه کنگره در قطع جیبی نیز مورد توجه بوده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل افزود: انتشار تمبر ویژه کنگره، تندیس کنگره شهدای روحانی، یکسان سازی مزار شهدا، انتشار فراخوان نامه‌ای به شهدای روحانی استان و همچنین تهیه اقلام فرهنگی مختلف  نیز از دیگر اقدامات مهم برای برگزاری باشکوه شهدای روحانی استان است.

وی در ادامه تجلیل از خانواده‌های شهدا را تعظیم شعائر اسلامی دانست و اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی بدون توجه به نقش پدران و مادران شهید توفیقی نخواهد داشت، باید به وجود چنین خانواده‌های شهیدپروری در دارالارشاد افتخار کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از 38 خانواده‌ شهدای طلبه و روحانی اردبیل، از فیلم مستند و نرم افزار علمداران عشق رونمایی شد./935/پ202/ص

ارسال نظرات