۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۹۸۱۰
عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی:

راه اندازی شبکه ماهواره ای رضوی تأثیری جهانی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی تأکید کرد: ضرورت دارد که آستان قدس رضوی به ایجاد و تأسیس شبکه تلویزیونی در فضای بین الملل توجه ویژه ای داشته باشد.
حجت الاسلام موحدي

حجت الاسلام محمد علی موحدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضو هیأت علمی جشنواره فرهنگی هنری رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که مجموعه های علمی آستان قدس رضوی باید موفق تر در زمینه های نشر و گسترش فرهنگ اسلامی ورود پیدا کند، گفت: امروز اتفاقات مبارک و میمونی در آستان قدس رضوی در زمینه های تحقیقی و پژوهشی صورت گرفته است، اما در صحنه های تربیت، فرهنگ و تأثیرگذاری اجتماعی سطح توقعات از آستان قدس فراتر از عملکر امروز آن است.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی به تنهایی می تواند کل کشور را در مسائل اخلاقی و تربیتی تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام موحدی با اشاره به برخی از عملکردهای آستان قدس رضوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه های توسعه حرم مطهر رضوی، بازسازی اماکن متبرکه و فراهم کردن امکانات و شرایط برای زائرین صورت گرفته است.

 

وی حضور آستان قدس رضوی در بخش های فرهنگی را بسیار خوب و مؤثر دانست و تصریح کرد: آستان قدس رضوی به جهت امکانات گسترده ای که در اختیار دارد و همچنین انتصاب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می تواند در بخش های فرهنگی و نیز اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

عضو هیأت علمی جشنواره فرهنگی هنری رضوی فعالیت های فرهنگی، نشریات، مجلات و برنامه های زنده ای که در حرم مطهر رضوی برگزار می شود را بسیار مناسب ارزیابی کرد و با بیان این که آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جایگاه بسیار عالی را اتخاذ کرده است، افزود: امروز مراجع عظام تقلید، برای تبلیغ و ترویج دین ـ تشیع ناب و حقیقی ـ ، دارای شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای هستند، لذا امروز ضرورت دارد که آستان قدس رضوی اقدام به ایجاد شبکه ای تلویزیونی در فضای بین الملل در جهت ترویج فرهنگ رضوی نماید، تا بتواند در فضای بین المللی تأثیرگذاری بسزایی داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص نقش آستان قدس رضوی در ایجاد شور و نشاط در دهه کرامت، گفت: برنامه های آستان قدس رضوی، هرچند کم و اندک باشد ولی به جهت انتصاب به حضرت ثامن الحجج(ع) از تأثیرگذاری بسیار زیادی برخوردار است و مردم توجه زیادی به این برنامه ها دارند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی در پایان اظهار داشت: بنده بر این باورم که امروز آستان قدس رضوی، ظرفیت های بسیار بالایی دارد که هنوز ناشناخته مانده و یا از آن ها بهره برداری نمی شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات