۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۰۱۱۰

نشست تخصصی حقوق ادیان در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی حقوق ادیان در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضور خلیفه کل ارامنه آذربایجان در تبریز برگزار شد.
نشست تخصصی حقوق ادیان در تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان امروز در نشست تخصصی حقوق ادیان که در سینما قدس تبریز برگزار شد، با تاکید بر این‌که اهانت به پیامبر اسلام از سوی پیروان ادیان الهی پذیرفته نیست، اظهار داشت: اهانت به مقدسات اسلامی، در حقیقت بی احترامی و توهین به دیگر ادیان آسمانی است.


وی با تاکید بر این‌که توهین و ناسزاگویی به اسلام به هر شکلی محکوم است، خاطرنشان کرد: اگر امروز عده‌ای با اقدامات بی‌شرمانه تولید فیلم موهن به پیامبر گرامی اسلام و عموم مسلمانان توهین می کنند، در حقیقت به همه ادیان آسمانی توهین کرده‌اند، بایستی در مقابل چنین تحرکات موذیانه دشمنان دین ایستاد.

 

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با بیان این‌که توهین به مقدسات و پیامبران الهی در ادیان مختلف مذموم شمرده می شود، افزود: هدف عاملان این جنایت، گرایش مردم جهان به سمت بی‌دینی و همچنین قبح‌زدایی از اهانت به مقدسات است، اگر امروز پیامبر اسلام را مورد اهانت قرار می دهند، فردا جرات پیدا می کنند تا به دیگر پیامبران الهی بی‌احترامی کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که سازمان‌های مدعی حقوق ادیان و بشر بایستی در مقابل این اقدامات مذبوحانه به صورت عملی وارد میدان شوند، گفت: در حال حاضر تمام افراد بشر در عصر یکپارچگی و همبستگی ادیان الهی زندگی می کنند و شرایط خاص عصر حاضر نیازمند اتحاد و انسجام بین ملل، اقوام و پیروان ادیان مختلف است.

 

خلیفه چیفتچیان با تاکید بر این‌که حقوق اقلیت های دینی در ایران همواره مورد توجه و احترام بوده است، ادامه داد: چنین شرایطی در هیچ کجای جهان قابل مشاهده نیست، باید توجه کنیم که همزیستی نمی تواند در جهان امروز به نفرت، دشمنی و یا فقدان پذیرش بین مردم منجر شود.

 

وی در پایان تولید و نمایش فیلم موهن به پیامبر اسلام را محکوم کرد و خواستار مجازات عوامل اجرایی این فیلم شد و خاطرنشان کرد: امروز اعلام انزجار نسبت به تولید و انتشار این فیلم تنها از سوی مسلمانان نیست، بلکه برادران مسیحی نیز در کنار مسلمانان چنین تحرکات نابخردانه دشمنان دین خدا را محکوم می کنند.

 

گفتنی است، در این نشست که به همت دفتر کمسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب برگزار شد، اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب نظران حقوقی به طرح مباحثی پیرامون حقوق ادیان پرداختند./935/پ202/ب

ارسال نظرات