۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۶۰۷

مراسم بزرگداشت شهدای روحانی نهضت اسلامی آذربایجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهدا و مجاهدان حرکت اسلامی جمهوری آذربایجان همزمان با اختتامیه جشنواره شعر اسلامچیلار در تبریز برگزار خواهد شد.
حوم حاج علي اکرام علي اف، رهبر فقيد اسلام گرايان جمهوري آذربايجان آذربايجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت شهدا و مجاهدان حرکت اسلامی جمهوری آذربایجان همزمان با اختتامیه جشنواره شعر اسلامچیلار به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقیدر تبریز برگزار خواهد شد.

 

شرکت در این مراسم که برای عموم خواهران و برادران آزاد است، با حضور فعالان فرهنگی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه 12 مهرماه از ساعت 15:30 تا 18:30 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

 

مراسم بزرگداشت شهدا و مجاهدان حرکت اسلامی جمهوری آذربایجان، با هدف بررسی و تحلیل نهضت اسلامی در جمهوری آذربایجان و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر اسلامچیلار برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، «جشنواره‌ی شعر اسلامچیلار» که با هدف انعکاس مظلومیت مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار شد، با موضوعاتی از قبیل حجاب و محبوسان اعتراض به منع حجاب، جایگاه اهل‌بیت(ع) در میان مردم جمهوری آذربایجان با تاکید بر نقش اماکن مقدسه و امام زادگان، قره‌باغ، پاره‌ی تن اسلام، خمینی‌چی‌ها، مجاهدت در غربت و محرم و عاشورا در جمهوری آذربایجان همراه بود.

 

همچنین رهبران جریان اسلامگرا از شیخ شهید عبدالغنی بادکوبه‌ای تا حاج علی‌اکرام و دکتر صمداف، شهدای جنبش اسلامی آذربایجان، اسرائیل‌ستیزی در جمهوری آذربایجان و تأثیر انقلاب اسلامی در مردم جمهوری آذربایجان از دیگر موضوعات اشعار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره بود.

 

بنا بر این گزارش، اشعار، در دو بخش ترکی و فارسی مورد داوری قرار گرفته اند که آثار پذیرفته شده برای مرحله‌ی داوری، در قالب مجموعه‌ای منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته و از سه اثر برگزیده در هر بخش (ترکی، فارسی) تقدیر می‌شود.

 

به صاحبان آثار برگزیده اول در هر بخش تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و مبلغ چهار میلیون ریال، نفر دوم هر بخش تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ سه میلیون و پانصد هزار ریال و نفر سوم در هر بخش تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و مبلغ نقدی سه میلیون ریال اهدا می‌شود./935/پ203/س

ارسال نظرات