۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۳۴۸
نماینده آیت الله سیستانی:

فرار جنایتکاران از زندان های عراق رسوایی بزرگی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از فرار زندانیان از زندان های عراق به عنوان رسوایی بزرگ یاد کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از فرار جنایتکاران از زندان های عراق به عنوان رسوایی بزرگ یاد کرد و گفت: فرار بیش از صد زندانی از زندان تکریت مشکل بزرگی است، اما مشکل بزرگ تر آن است که 47 تن از کسانی که فرار کردند به دلیل قتل تعداد فراوانی از شهروندان عراقی به یک یا چندین مرتبه اعدام محکوم شده اند.

 

وی افزود: ماه گذشته بر اساس آماری که منتشر شد خونین تر ماه از سال 2010 به شمار می آید که طی آن بیش از 360 تن شهید و 470 زخمی شدند، با وجود این شاهد فرار زندانیان از زندان های مختلف عراق هستیم و تعدادی از عملیات فرار نیز ناکام ماندند.

 

حجت الاسلام کربلایی از استمرار فرار زندانیان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: آنچه در زندان تکریت رخ داد رسوایی بزرگی است که در هیچ جای جهان رخ نمی دهد، برخی از زندانیان در کشورهای مختلف فرار می کنند، اما این که این امر به پدیده ای تکراری مبدل شود پیامدهای فراوانی نظیر تاثیر منفی بر روحیه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و همچنین قربانیان حوادث تروریستی به دنبال دارد.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: پیامد منفی دوم فرار زندانیان این است که شهروندان احساس می کنند که گروه های تروریستی به راحتی می توانند نیروهای خود را فراری دهند و نسبت به حل این ناامنی در کشور ناامید می شوند. گروه های تروریستی نیز جسارت بیشتری برای انجام عملیات تخریبکارانه خود انجام می دهند و اطمینان دارند که در صورت دستگیری می توانند از زندان خارج شوند.

 

وی تاکید کرد: فرار زندانیان، توهین به کرامت دولت و دستگاه های امنیتی است و کسانی که مسؤولیت کنترل امنیت کشور را دارند باید پاسخگوی مردم بوده و جلوی تکرار چنین پدیده هایی را بگیرند و عاملان این اقدام را به سزای اعمالشان برسانند. کمیته ای نیز باید برای تحقیق تشکیل شود، نتایج آن در اختیار شهروندان قرار گیرد و نگهبانان این زندان ها نیز از کار برکنار شوند.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ریشه کن شدن فساد غذایی و دارویی تاکید کرد و ادامه داد: پرونده فساد غذایی و دارویی در عراق به نظارت و کنترل مرزها نیازمند است، دستگاه های نظارتی در وزارت بهداشت، ده ها تن از مواد غذایی و دارویی فاسد را کشف می کند. گزارش هایی شنیده می شود که نشان دهنده قراردادها مورد انعقاد از طرف دولت با سازمان های داخلی و خارجی مختلفی است که مردم هیچ نیازی به آنها ندارند./980/ب901/ک

ارسال نظرات