۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۴۳۷
مدیر استانی حوزه علمیه زنجان تأکید کرد؛

تبیین شیوه‌های زندگی زیبا؛ رسالت اصلی مبلغان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بیات با بیان این‌که روحانیان مبلغ شیوه زندگی زیبا در پرتو آیات قرآنی و تعالیم اسلامی هستند، گفت: دشمن از احساسات پاک و معنوی شیعه برای ترویج خرافات، سوء استفاده می کنند.
حجت الاسلام حسن بيات، مدير استاني حوزه هاي علميه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان، عصر روز گذشته در جمع روحانیان طرح هجرت و مستقر این استان با تأکید بر اهمیت تبلیغ دین از دیدگاه مبانی عالی قرآنی و روایی اظهار داشت: بسیاری از افراد عمر خود را بی خود تلف می کنند و از درک واقعی حقیقت زندگی و بندگی خود غافلند، این در حالی است که فلسفه خلقت در عبودیت و خدمت به خلق خلاصه شده است.


وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برکات بسیاری برای ملت به ارمغان آورد که از دستاوردهای مهم نهضت دینی مردم ایران، توسعه مدارس علمیه و گسترش فعالیت روحانیان در شهرهای و روستاهای مختلف سراسر کشور است، در حقیقت وجود روحانیون موجب توسعه فرهنگی و دینی مناطق محروم شده است.


حجت الاسلام بیات تصریح کرد: هر جا عالمی و یا مبلغی قدم بگذارد، خیر و برکت در آن منطقه حاکم شده است، این تأثیرگذاری به سبب اعتماد مردم به روحانیت و فهم ارزش‌های الهی در قلوب مؤمنان است. زندگی وقتی زیبا می شود که این زیبایی در زندگی دیگران نیز مشاده شود، روحانیان مبلغ شیوه زندگی زیبا در پرتو آیات قرآنی و تعالیم اسلامی هستند.


مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان این‌که رسالت حساس و خطیر امروز روحانیت همان مسیر هدایت انبیاء و ائمه اطهار(ع) است، گفت: امروز نیازمند نقش‌آفرینی روحانیت در عرصه‌ تقویت امنیت روانی جامعه هستیم، چرا که دشمن به دنبال تضعیف روحیه دینمداری و امید در میان اقشار مختلف مردم است.


وی با تأکید بر دشمن‌شناسی و روشنگری روحانیت نسبت به جریان‌های مختلف انحرافی و التقاطی در جامعه گفت: دشمن از احساسات پاک و معنوی شیعه برای ترویج خرافات، بدعت‌های نابجا، فرهنگ منحط و ارتجاعی و همچنین القای باورهای غلط از دین سوء استفاده می کنند، وظیفه روحانیت تبیین اصولی و هنرمندانه دین برای خنثی شدن توطئه دشمن است.


حجت الاسلام بیات در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توجه به آموزه‌های قرآنی در امر تبلیغ تأکید کرد و گفت: بر اساس احادیث و روایات وارده، خواندن قرآن سبب آمرزش گناهان خواهد بود، اگر شما باعث شوید در خانه ای قرآن خوانده شود یا محبت و همدلی به خانه ها رود، زندگی‌ها را زیبا کرده اید.


همچنین حجت الاسلام فیروزعلی خسروی، رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان اظهار داشت: در طرح استقرار، یک روحانی به مدت یک سال به همراه خانواده خود در یکی از مناطق مستقر می شود و به بیان احکام دینی می‌پردازد.


یوسف اماملو، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان نیز به اهمیت هوشیاری روحانیت از توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و افزود: امروز دشمن تلاش دارد با اختلافات داخلی و موضوعات اقتصادی روحیه مردم را تضعیف کند، روحانیان وظیفه سنگینی در دفاع از ارزش‌های اسلامی بر عهده دارند./935/پ202/س

ارسال نظرات