۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۱۶۶۹

شصت و سومین شماره ماهنامه پیام انقلاب منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره شصت و سوم ماهنامه فرهنگی سیاسی اجتماعی پیام انقلاب به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
پيام انقلاب 63

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره شصت و سوم ماهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پیام انقلاب دربردارنده گفتگوی اختصاصی این نشریه با علی البخیتی فعال سیاسی کشور یمن منتشر شد.

 

در این شماره می خوانید: «سرمقاله»، «یک جرعه نور، مطالبات رهبری»، «ملاک شناسی تقسیم گروه ها از دیدگاه امام رضا علیه السلام»، «ای بی خبر ز لذت شرب مدام ما»، «جریان انحرافی؛ موجود یا موهوم (5)»، «امنیت جهانی وابسته به امنیت ایران»، «گستاخی غرب بعد از فتنه88» و «برگزاری اجلاس عدم تعهد؛ نشان اقتدار امنیتی ایران».

 

در این شماره در بخش الطاف و عنایات بزرگ امام رضا علیه السلام به ایران در مطلبی با عنوان  «فرجام عبرت انگیز توهین به ساحت امام رضا علیه السلام» می خوانید: «با فروپاشی رژیم تزاری به فاصله کوتاهی پس از بمباران گنبد مطهر رضوی توسط روس ها، آن دستگاه شیطانی از هم گسست و ژنرال ها و پرنس های مغرور روسی، به خفت عجیبی افتاده و حتی محتاج نان شب شدند. خان ملک ساسان، عضو سفارت ایران در استانبول پس از جنگ جهانی  اول، شاهد وضعیت دلخراش و رقت انگیز عده بسیاری از روس های مریض، خصوصا زن ها و بچه ها و پیران مهاجر بوده و حتی ژنرال باراتوف (فرمانده کل قشون تزاری در ایران) را دیده که لنگان لنگان در حالی که یک پایش را از دست داده بود بسیار نالان و پریشان روزگار می گذارند و برای معاش روزانه از ایرانیان گدایی می کرد! سازانوف، وزیر خارجه متکبر روس تزاری نیز در غربت وضع بهتری از باراتوف نداشت.

 

رحیم زاده صفوی روزنامه نگار مشهور که به پاریس رفته بود می نویسد: سازانوف وزیر خارجه روسیه تزاری که آن همه توهین و... تهدید در نطق هایش حواله ایران می داد، با قیافه موقر اما افسرده در لباس مشکی مندرس که دوخت آن نیز بسیار قدیمی بود، به ما رسید... با تبسمی تلخ و آهسته گفت: ما روس ها به جوانمردی و غریب نوازی و سخاوت ایرانیان اعتماد داریم و در این موقع که مهاجرین روسیه در پاریس خصوصا خود من، خیلی در سختی هستیم، آمده ایم که از فتوت اعلی حضرت احمد شاه استمداد نماییم. سازانوف سپس دست روی نقطه بسیار حساسی گذاشته و به راز تاریخی مهمی درباره ایران اشاره می کند که مؤید بحث ما است: ایران صاحب دارد و هر کس در مقام زوال و نابودی آن برآید دستی غیبی او را با صلابت تمام به خاک سیاه می نشاند! همان حقیقتی که مرحوم آیت الله نائینی نیز در رؤیای شگفت و مشهور خود در همان جنگ جهانی اول به تعبیر دیگر از لسان مبارک امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شنیده است: ایران خانه ماست، خطر می بیند ولی نگهش می داریم.»

 

«دیدگاه»، «انحراف بزرگ»، «اخضر ابراهیمی و دشواری های مأموریت سوریه»، «روابط ایران و سوریه در سایه سامانه اس 300»، «چالش های اقتصادی؛ کابوس کابینه نتانیاهو»، «اقتصاد غیر نفتی»، «الزامات اقتصاد مقاومتی»، «بیداری اسلامی و بازی های رایانه ای»، «شبکه های امریکایی علیه ایران»، «اجلاس عدم تعهد و تبادل فرهنگی»، «ماهواره و آسیب های اجتماعی»، «معرفی کتاب»، «نگاهی به جنگ سایبری»، «چراغ راه»، «رسانه ملی و بیداری اسلامی» را در بخشهای بعدی این شماره می خوانید.

 

در بخشی از مطلب امنیت جهانی وابسته به امنیت ایران است از قول فرمانده سپاه پاسداران آمده است: «رژیم صهیونیستی کوچک تر از آن است که به تنهایی جرأت حمله به ایران را داشته باشد و در صورتی که این اقدام جنون آمیز صورت پذیرد با توجه به وسعت کم و آسیب پذیری زیادی که در مقابل حجم انبوه موشک های ایران دارد بعید است دیگر رژیم صهیونیستی باقی بماند.»

 

در پایان نیز این مطالب به چشم می خورد: «یادی از یاران ظهور»، «رویداد های فرهنگی»، «سینمای ایران دور از چشم انداز ملی»، «شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی؛ فرصت ها و تهدید ها» و «مقاومت و پایداری ویژه هفته دفاع مقدس».

 

شصت و سومین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف مهرماه 1391 در 80 صفحه با قیمت 1500 تومان منتشر شده است. /929/ن602/ق

ارسال نظرات