۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۳۰۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

انتخاب شایسته همسر زمینه‌ساز آرامش درونی خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، انتخاب شایسته همسر و توجه به معیارهای دینی در ازدواج را مایه آرامش و امنیت روانی خانواده و در پی آن جامعه عنوان کرد.
انتخاب شایسته همسر زمینه‌ساز آرامش درونی خانواده است

حجت الاسلام محمدخلیل‌پور، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اینکه تحقق ازدواج آسان بستگی به سه مولفه مهم و اساسی ساده زیستی، ایمان و اعتقاد قلبی دارد، گفت: تحقق ازدواج آسان، پایدار و آگاهانه زمانی میسر می شود که افراد به معیارهای دینی در ازدواج توجه کنند.

 

وی گفت: کسانی ازدواج را یکی از بزرگترین مشکلات در جامعه اسلامی می دانند که به تجملات و مادیات دنیوی دلبستگی دارند و دل کندن از آنها برایشان مشکل است.

 

حجت الاسلام خلیل پور در ادامه افزود: پایبند بودن به احکام دین، قناعت و صرفه جویی، ایمان به معاد و آخرت و همچنین الگوگیری از امامان معصوم(ع) می تواند نقشی مهم و غیر قابل انکاری در تشکیل یک ازدواج پایدار و موفق داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش قابل توجه رسانه ها در الگوسازی و اشاعه فرهنگ صحیح ازدواج در جامعه، تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند نقش مهمی در تعیین خط و مش‌ها و تصمیم گیری افراد داشته باشند.

 

حجت الاسلام خلیل پور با اشاره به شناخت قبلی زن و شوهر از یکدیگر، گفت: شناخت قبل از ازدواج باید به گونه‌ای باشد که در آینده مشکل آفرین نباشد زیرا بعد از ازدواج معمولا احساسات، عواطف و همچنین غریزه جنسی طرفین به حد قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و در این صورت است که با مشکلات زندگی رو به رو شده و به این ترتیب ادامه زندگی در کنار یکدیگر مشکل ساز می شود.

 

این استاد حوزوی در ادامه تصریح کرد: اگر ازدواج ها در ابتدا با عقلانیت و معرفت کامل صورت گیرد زن و شوهر در کنار یکدیگر دچار مشکل نخواهند شد.

 

وی ادامه داد: زن و شوهری که به صورت عقلانی زندگی خود را شروع کرده اند در حقیقت نصفه دیگر خود را پیدا و زندگی خود را کامل کرده اند.

 

حجت الاسلام خلیل‌پور در پایان خاطرنشان کرد: جوانان می توانند از راه‌های مختلفی اطلاعات مفیدی در مورد زندگی مشترک کسب کنند که یکی از این منابع مهم سخنان و رهنمود‌های امامان معصوم(ع) است./936/ت302/ب

ارسال نظرات