۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۲۸۳
یکی از علمای شیعه بحرین خواستار شد؛

پاسخگویی به هتک حرمت مقدسات اسلامی بر اساس فرهنگ قرآنی

خبرگزاری رسا ـ رییس بخش فرهنگ و ارتباطات شورای اسلامی علمای بحرین بر لزوم پاسخگویی به توهین های صورت گرفته به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلامی بر اساس فرهنگ قرآنی و سیره نبوی تاکید کرد.
سيد محسن الغريفي رييس بخش فرهنگ و ارتباطات شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن الغریفی، مسؤول بخش فرهنگ و ارتباطات شورای اسلامی علمای بحرین در نشست هفتگی جمعیت التوعیه این کشور که با عنوان «توهین به پیامبر اکرم (ص): دیدگاه قرآنی و تاریخی» در شهر دراز برگزار شد، گفت: ادامه سخن گفتن و محکومیت توهین برنامه ریزی شده علیه رسول اعظم (ص) در دفاع از ایشان، ارتباط مستقیمی با عشق به حضرت محمد (ص) و حفظ هویت اسلامی در حال حاضر و آینده و جایگاه و نقش این دین مبین دارد.

 

وی افزود: ما به مطالعه و بررسی روش های دفاع از دین و نمادهای اسلامی و فعالیت برای پیشرفت روش های پاسخگویی به حمله شنیع علیه رسالت اسلام نیازمندیم.

 

حجت الاسلام غریفی تصریح کرد: آیات قرآنی می تواند به راحتی مردم را با ماهیت جریان‎های مخالف حرکت انبیا و رسولان الهی در همه دوران آشنا سازد و ملت ها می توانند درس و عبرت های فراوانی را از این آیات بدست آورند.

 

این عالم شیعه بر لزوم سندسازی توهین های صورت گرفته تاکید کرد و اظهار داشت: برخی گمان می کنند که مستند سازی و ثبت توهین ها به صورت دقیق اشتباه است، اما واقعیت اینست که هنگامی که این مسائل را به صورت مفصل ثبت شود در تاریخ حفظ شده، امکان تحریف آنها وجود ندارد، حقوق امت ها حفظ می شود و فداکاری نمادها در ذهن نسل ها باقی خواهد ماند.

 

وی درباره ادامه توهین به مقدسات اسلامی توسط دشمنان، تاکید کرد: اهداف تکرار توهین به نمادهای اسلام عزیز بر اساس تحلیل کارشناسان علوم تربیتی و اجتماعی، خدشه وارد کردن به شخصیت مسلمانان، از بین رفتن روحیه در جوامع اسلامی، تضعیف ارتباط مردم با رهبران دینی، مجبور ساختن مسلمانان به عقب نشینی از اسلام، خلق یک واکنش برای مصادره پروژه تمدن اسلامی، تولید نزاع های گروهی، از بین بردن اعتبار اجتماعی نمادهای دینی و دور کردن مردم از علمای دینی بر اساس اتهامات به علما صورت می گیرد.

 

سید محسن الغریفی بر لزوم پاسخگویی به هتک حرمت مقدسات اسلامی بر اساس فرهنگ قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: اسلام، رسالت خاتم به شمار می آید و جایگاه و نقش گستره و تاثیر فراوانی در حاضر و آینده زندگی انسانی دارد، پاسخگویی قرآنی به توهین ها منطبق با زمان و مکان و شرایط است.

 

رییس بخش فرهنگ و ارتباطات شورای اسلامی علما خاطر نشان ساخت: اقتدا به سیره نبوی بهترین پاسخ به توهین های صورت گرفته است که پیامبر اکرم (ع) نیز چنین رویه ای را در برابر دشمنان اتخاذ می کرد. تبدیل دشمن به دوست از مهم ترین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به شمار می آید که می توان در قبال توهین به مقدسات از این روش استفاده کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تحکیم رابطه مردم با رسالت نبوی و دفاع مستمر از ایشان تاکید کرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات