۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۲۸۴
با همکاری حوزه علمیه قم؛

طرح « قرآن در خانه » در سراسر کشور اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه بیت القرآن امام علی(ع) گفت: طرح قرآن در خانه که با همکاری حوزه علمیه قم در سراسر کشور اجرا می شود، بیش از پنج میلیون نفر مخاطب شناسنامه دار دارد.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی محمودیان، مدیرعامل مؤسسه بیت القرآن امام علی(ع) امروز در همایش طرح قرآن در خانه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این طرح که با همکاری حوزه علمیه قم اجرا می شود، در راستای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام اسلامی در سراسر کشور اجرا می شود.


وی با بیان این‌که طرح قرآن در خانه، در کشور بیش از پنج میلیون نفر مخاطب شناسنامه دار دارد، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که با استفاده از رسانه ها و جنگ نرم بدون اجازه وارد خانه های ما شده است، باید قرآن را وارد خانه ها بکنیم.

 

محمودیان با اشاره به این‍که طرح در راستای تحقق رهنمودها و توصیه‌های قرآنی مقام معظمر هبری در سراسر کشور اجرا می شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اولین واحد دانشگاهی کشور است که اجرای این طرح را در میان کارکنان و استادان خود آغاز کرده است.

 

مدیرعامل مؤسسه بیت القرآن امام علی(ع) رمز سعادت جوامع اسلامی را تمسک به آموزه های قرآنی دانست و گفت: باید فعالیت‌های قرآنی را مانند حرکت های جهادی پیش ببریم، فهم دقیق از قرآن مسیری روشن در زندگی الهی برای بشریت را خواهد گشود.

 

همچنین اسدالله ضیایی، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که هدف از برگزاری آزمون پایان این دوره آموزشی برنده شدن نیست، اظهار داشت: تمام شرکت کنندگان در این طرح قرآنی برنده هستند، چراکه نسبت به گذشته فهم دقیق تری از مقاهیم عالی قرآن کریم دارند.

 

علی رضایی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان این‌که امروز نیازمند بهره‌مندی از آموزه های قرآنی برای دفاع از مقدسات دینی خو هستیم، گفت: طرح قرآن در خانه در راستای دفاع از حریم پیامبر اسلام(ص) و برای نشان دادن اهمیت قرآن در میان دانشگاهیان اجرا می شود.

 

حجت اسلام حمید محمودی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز گفت: این طرح یکساله ویژه استادان و کارکنان بوده و حاوی دفترچه قرآنی، سئوالات و لوح فشرده است و اولین مرحله آزمون قرآن در خانه امروز برگزار می شود که هدف توجه به سبک زندگی قرآن میان دانشگاهیان تبریز بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات