۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۴۱۴۸
نکوداشت فقیه متأله(2)

133 مقاله به دبیرخانه کنگره سید‌علی‌آقا قاضی ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی از وصول 133 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد.
کنگره سيدعلي‌آقا قاضي طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد غروی، دبیر کمیته علمی کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره با هدف معرفی عرفان واقعی در مقابل عرفان‌های کاذب و نوظهور و همچنین تبیین شخصیت عرفانی مرحوم حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالیان گذشته مبانی و القائات غلط و التقاطی عرفان‌های کاذب دیانت و شریعت ناب محمدی(ص) را مورد تهدید قرار داده است، این کنگره به دنبال تأکیدی بر این مسأله است که عرفان واقعی با تکیه بر کتاب، شریعت، سیره و سنت نبوی و ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.

 

حجت الاسلام غروی از وصول 133 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد و گفت: 56 مقاله بعد از داوری نهایی کمیته علمی، چاپ شده و 11 مقاله در روزهای برگزاری کنگره به صورت سخنرانی ارایه می شود، افزون بر این‌که 2 مقاله سفارشی نیز در خبرنامه کنگره چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: کمیته علمی کنگره تاکنون با 31 عالم برجسته حوزه های علمیه تبریز، تهران، قم و اصفهان داشته اند و روز 26 تیر ماه نیز دیداری با مقام معظم رهبری ترتیب یافت که منویات ایشان در روز برگزاری کنگره به صورت تصویری پخش خواهد شد.

 

وی از انتشار کتاب‌های متعدد و ویژه‌نامه مختلف در آستانه برگزاری این کنگره بزرگ دینی خبر داد و گفت: کتای با عنوان « اخلاصمند اخلاص‌کیش » حاوی فرازهایی از نامه ها و توصیه‌های اخلاقی و عرفانی سیدعلی آقا قاضی طباطبایی به برادرزن خویش برای نخستین بار به چاپ خواهد رسید.

 

حجت الاسلام غروی با بیان این‌که این نامه و اسناد ارزشمند از سوی حجت الاسلام سیدمحمدتقی قاضی طباطبایی، فرزند شهید محراب قاضی طباطبایی در اختیار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره قرار گرفته است، افزود: کتاب‌های کوه توحید( سیر زندگانی مرحوم قاضی) زینت الارشاد( مشتمل بر 1968حاشیه‌ مرحوم قاضی بر کتاب توحیدالارشاد) نیز تا روز برگزاری کنگره چاپ خواهد شد.

 

دبیر کمیته علمی کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی ادامه داد: کتاب آسمان توحید و معرفت نوشته آیت الله تحریری، مجموعه مقالات کنگره در 2 جلد، سیدالعارفین( یادنامه نفیس کنگره حاوی اسناد، تصاویر و مطالب دست اول از آیت الله قاضی) و همچنین انتشار دو خبرنامه از دیگر انتشارات کمیته علمی کنگره خواهد بود.

 

وی از حضور آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای، برادر رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره خبر داد و گفت: مراجع عظام تقلید نیز پیام‌هایی جداگانه برای کنگره ارسال کرده‌اند که در روزهای برگزاری قرائت و منتشر خواهد شد.

 

گفتنی است، کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی 15 و 16 آبان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات