۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۴۴۲۴۷

فعالیت 100 روحانی ناظر بر ذبح شرعی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، 100 روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب گروه‌های ثابت و سیار فعالیت خود را آغاز کرده اند.
ذبح شرعي

بهراد زندیه، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از اجرای طرح نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام های قربانی در عید سعید قربان خبر داد و اظهار داشت: همه ساله در اعیاد و مناسبت های مختلف مذهبی شاهد گسترش فعالیت روحانیان ناظر بر ذبح شرعی در سراسر استان هستیم.


وی افزود: در آستانه عید سعید قربان فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان در زمینه نظارت بهداشتی و شرعی با هدف افزایش اطمینان خاطر مردم از لحاظ بهداشتی و شرعی بر لاشه دام‌های افزایش یافته است و هم اکنون در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور استان نظارت های بهداشتی و شرعی به صورت منسجم انجام می‌شود.


زندیه با اشاره به این‌که ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی نسبت به ضبط و معدوم‌کردن فرآورده‎های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی اقدام می‌کنند، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته گروه های ویژه ای بر ذبح دام های قربانی در عید سعید قربان همزمان با فعالیت گروه های ثابت مستقر در کشتارگاه ‌های دام استان نظارت خواهند داشت.


وی با اعلام این که امسال 65 گروه سیار و 35 گروه ثابت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: این گروه ها شامل یک دامپزشک برای بازرسی بهداشتی و یک روحانی برای نظارت بر ذبح شرعی دام های قربانی است و خدمات ارائه شده در قالب این طرح به صورت رایگان خواهد بود.


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در تبریز سه گروه ثابت در کشتارگاه صنعتی دام تبریز، مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان و محل شبکه دامپزشکی شهرستان و 15 گروه سیار اجرای این طرح را به عهده دارند که از عموم مردم خواست همکاری لازم را با گروه های نظارتی در استان داشته و در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 تماس بگیرند.


وی خاطرنشان کرد: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است ولی بر اساس تبصره 2 ماده 2 آیین ‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت، کشتار دام‌های قربانی در اعیاد و مراسم مذهبی در خارج از کشتارگاه با نظارت سازمان دامپزشکی کشور مجاز است./935/ت303/ب

ارسال نظرات