۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۴۴۲۷۵
استاد حوزه علمیه آمل:

بشر امروز گرفتار نگاه صرف به مادیات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که شریعت محمدی راه درست زندگی کردن را به بشریت نشان داده است، گفت: متأسفانه بشر امروز با بی توجهی به آموزه های دینی مبنای زندگی خود را مادیات قرار داده است.
حجت الاسلام طباطبايي، استاد حوزه علميه امام حسن عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محمدتقی طباطبایی، استاد مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در سلسله نشست‌های اخلاقی که در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد، با بیان این که همنشین خوب می تواند فایده زیادی در زندگی انسان داشته باشد و او را به سوی مسیری شایسته رهنمون کند، گفت: انسان باید همنشینی که انتخاب می کند به گونه‌ای باشد که راهنمای او در زندگی بوده تا آدمی بتواند به یاری او پله های معنویت و سعادت را طی کند.


وی با اشاره به این که عصبانیت از اموری است که مردم با آن روبه‌رو هستند و باید نسبت به رفع این امر اهتمام ورزید، بیان داشت: عصبانیت، غریزه و تفرج برای معصومین(ع) هم وجود داشته اما نکته اینجا است که آنان بر همه این امور تسلط داشتند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که  خداوند منان بدین دلیل نعمت ارزنده عقل را به آدمی داد تا کنترل امور زندگی خود را در همه عرصه ها در دست داشته باشد، گفت: عقل محوری باید سبب شود تا بر اموری چون عصبانیت فائق شویم و با آن برخوردی لازم داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تأکید بر این که خداوند منان در قرآن کریم می‌فرماید که من شما را برای پرستش آفریدم و این امر ارزنده شما را به کمال می رساند، خاطرنشان کرد: کامل مطلق خداوند منان است؛ از این رو دلیل بر همگان واجب است تا حضرت حق را به بهترین شکل ممکن و آن گونه که شایسته است، پرستش کنند.

 

وی با بیان این که هر گامی که انسان برای زندگی خود بر می‌دارد باید در راستای تکامل او باشد، گفت: این مسأله سبب می شود تا تزکیه و تقوا در جان‌های آدمی قرار گرفته و او را به سعادتی جاوید رهنمون سازد که جز این راهی نداریم.

 

وی با بیان این که شریعت محمدی راه درست زندگی کردن را به بشریت نشان داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشر امروز با بی‌توجهی به آموزه‌های دینی مبنای زندگی خود را مادیات قرار داده است. 

 

حجت الاسلام طباطبایی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که تعالیم اسلامی و آموزه‌های قرآنی بهترین الگو برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: باید نسل جوان را با الگوهای صحیح و متعالی زندگی‌کردن آشنا کنیم.

 

وی افزود: قرآن و معارف اسلامی غنی ترین منبع تربیتی در دین اسلام است که با توجه به مضامین و راهکارهای موجود در آیات و روایات اسلامی می توان در مسیر تربیت به نتیجه مطلوبی رسید.

 

گفتنی است، سلسله درس های اخلاقی، هر هفته در روزهای یک‌شنبه و با حضور حجت الاسلام طباطبایی، استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات