۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۴۶۱۸

اجرای طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه دغدغه شهرداری تبریز است

خبرگزاری رسا ـ شهردار تبریز با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه و مراکز حوزوی این شهر گفت: اجرای طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه مورد تأکید شهرداری تبریز است.
حوزه علميه طالبيه

 

علیرضا نوین، شهردار تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به پیگیری‌های مراکز حوزوی و شهرداری تبریز برای اجرای طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه تبریز اظهار داشت: حوزه علمیه طالبیه تبریز به عنوان نماد فقاهت خطه آذربایجان همواره مهد پرورش علما و علامه هایی چون امینی، طباطبایی ، جعفری، تبریزی، سبحانی و ستارگان پرفروغ دیگری بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه مدرسه طالبیه تبریز، نیازمند همت و عزم هماهنگ مسؤلان و تعامل دست‌اندرکاران حوزوی و شهری است، طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه از ماه ها پیش کلید خورده و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی خود را سپری می کند.

 

شهردار تبریز افزود: طالبیه تبریز از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین مراکز علوم دینی جهان تشیع شناخته شده است که زندگانی ده ها مجتهد جامع الشرایط و مرجعیت شیعه در این شهر مصدق این ادعاست، با چنین اوصافی ضرورت اجرای این طرح مهم دینی بیش از گذشته نمایان می شود.

 

نوین با تاکید بر این‌که حوزه های علمیه تبریز بایستی جایگاه تاریخی خود را بازیابند، افزود: همجواری استان با سه کشور همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان و ترکیه و همچنین ضرورت پاسخگویی به نیاز معنوی استان های شمال غرب، ضرورت توسعه مدارس علمیه تبریز را نشان می دهد.

 

وی با بیان این‌که فضای آموزشی مدارس علمیه تبریز پاسخگوی خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزوی استان و منطقه شمال غرب نیست، تصریح کرد: در این راستا شهرداری تعهدی نسبت به مکان یابی در جهت توسعه حوزه های علمیه استان دارد که تا حدود زیادی این امر محقق شده است.

 

شهردار تبریز ادامه داد: طرحی اولیه از سوی متولیان حوزوی تبریز برای اجرای توسعه طالبیه ارایه شده که برای طرح در ماده 5 شهرداری و تملک بافت فرسوده محدوده طرح نیازمند طرحی جامع، کارشناسی و اصولی هستیم، ضمن اینکه بایستی منابع مالی برای تملک این محدوده تامین شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که زمینی برای احداث بزرگترین حوزه علمیه برادران منطقه شمال غرب در نظر گرفته است، گفت: پیگیری‌های آیت الله مجتهدشبستری ریاست عالی حوزه های علمیه استان ر جهت توسعه مدارس علمیه و مراکز حوزوی شهر تبریز قابل تقدیر است./935/ت302/س

ارسال نظرات