۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۹۴۷
مدیر حوزه علمیه تکاب تأکید کرد؛

طلاب از فرصت حجره نشینی غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب گفت: حجره محل ارزشمندی برای تمرکز فکری جهت فعالیت‌های علمی است و فرصتی برای انس با قرآن، دعا نیایش و مناجات و تقویت بنیه معنوی و علمی طلاب است.
مدرسه علميه

حجت الاسلام محمد رضا عبدی، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که آراسته شدن به اخلاق عملی ویژگی یک استاد حوزوی است، اظهار کرد: طلاب باید همیشه به دنبال اسوه های علمی و عملی باشند تا بتواند مسیر کمال و تعالی همراه با کسب معارف علمی را طی کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود حجم گسترده تبلیغات دشمن علیه دین و آموزه‌های دینی تصریح کرد: طلاب باید با فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در راستای  توسعه و تعمیق مفاهیم دینی تلاش کنند و هر لحظه آماده مقابله با هجمه‌های دشمنان باشند.

 

حجت الاسلام عبدی با تأکید بر بهره مندی از فرصت و برکات حجره‌نشینی در دوران طلبگی یادآور شد: حجره محل مناسبی برای تمرکز فکری جهت فعالیت‌های علمی است و فرصتی برای انس با قرآن، دعا نیایش و مناجات و تقویت بنیه معنوی و علمی طلاب است.

 

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب، در خصوص جایگاه احترام به استاد در آموزه‌های اسلامی به جایگاه پدرانه استاد در حوزه‌های علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: شأن و منزلت استاد چنان والا است که حتی در کلام بزرگان و پیشوایان دینی بر تکریم آن تأکید شده است؛ چنانچه می‌فرمایند؛ کسی که به استاد بی‌احترامی کند از علمش بهره و نفعی نمی‌برد و عاقبت به خیر نمی‌شود.

 

حجت الاسلام عبدی ادامه داد: همیشه طرح مباحث اخلاقی و بررسی مسائل روز جامعه در مراکز علمی و حوزوی و بیان نکات اخلاقی در میان درس، طلاب را در مقابل شبهات و تهاجم های فرهنگی واکسینه می کند و به تبع آثار آن در جامعه نیز نمود و ظهور می‌یابد.

 

وی در پایان تأکید کرد: بدون شک جلسات اخلاق و عرفان حوزه های علمیه بوده که ایران اسلامی شاهد رشد و شکوفایی شخصیت‌های برجسته معنوی، فکری و سیاسی همچون امام خمینی(ره) شهید مطهری و علامه طباطبایی شده است./936/ت302/س

ارسال نظرات