۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۵۳۰۵
خطیب جمعه کاظمین:

اختصاص مبالغ هنگفت از سوی عربستان برای بحرانی کردن جوامع اسلامی/صادرکنندگان تکفیر دعا علیه آمریکا را حرام می دانند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از فتوای مفتی عربستان درباره حرمت دعا علیه آمریکا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که مبالغ بسیار هنگفتی از سوی آل سعود برای بحرانی ساختن جوامع اسلامی پرداخت می شود.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد، انفجار تروریستی در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه را محکوم کرد و گفت: انفجار تروریستی در منطقه سیده زینب (س) و به شهادت رسیدن جمعی از شیعیان و همچنین محاصره مناطق شیعه نشین نبل و الزهرا در شهر حلب که بیش از هشت ماه است در شرایط سختی بسر می برند، دل همه ما را به درد آورده است.

 

وی افزود: چرا قطر که ادعای حمایت از بهار عربی و حقوق بشر را دارد و آل سعود که از دموکراسی نظام های عربی سخن می گوید نسبت به جنایت فجیع کشتار کودکان و زنان و مردانی که هیچ ارتباطی با نظام بشار اسد ندارند، سکوت اختیار کرده اند. آمریکا، انگلستان و فرانسه نیز که از آزادی ملت ها و حقوق بشر دم می زنند هنگامی که می بینند یک شیعه به ذبح رسیده است هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

 

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: تجهیزات نظامی به بهانه دموکراسی و انقلاب به فتنه گران سوری ارسال می شود و حمایت های شدید سیاسی و دیپلماسی نیز از آنان صورت می گیرد، اما این نظام ها هنگامی که به بحرین و ملتی که تنها فریاد آزادی خواهی را سر می دهد و از خشونت دوری می جوید همانند مرده ها سکوت اختیار می کنند و رسانه های استکبار نظیر الجزیره نیز لال شده اند.

 

خطیب جمعه کاظمین با اشاره به مظلومیت ملت فلسطین و بی توجهی کشورهای عربی به این موضوع، اظهار داشت: نکته جالب توجه اینست که ملت فلسطین از سال 1917 توسط صهیونیست ها ذبح می شود و کمک های مالی و نظامی را خواستار است، اما کشورهای عربی هیچ کمکی به آنان انجام نمی دهند و صدها میلیون ها دلار را به تروریست های سوری اختصاص داده اند که قریب به یکسال است در صحنه حاضر شده اند.

 

وی ادامه داد: این مسأله تنها به کشورهای عربی اختصاص ندارد، بلکه اروپا که خود را مدعی آزادی بیان و حقوق بشر می داند، نظام سوریه را مورد بایکوت خبری قرار داده و حتی از پخش شبکه هایی که حامی نظام بشار اسد هستند، جلوگیری بعمل می آورد. کشورهای غربی از چه چیزی هراس دارند که پخش شبکه المنار و سوریه و شبکه های ایرانی را ممنوع می کنند، این چه رسوایی است که کشورهای غربی به بار می آورند و شعارهای آنان به کجا رفته است.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق از حمایت یکی از شبکه های ماهواره ای این کشور از آمریکا به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: متاسفانه شبکه الحره از آزادی آمریکایی حمایت می کند، آزادی مورد نظر آمریکا این است که ملت ها را له کند و از شعار آزادی برای رسیدن به اهداف خود بهره می گیرد.

 

شیخ جلال الدین صغیر با اشاره به فتوای مفتی عربستان مبنی بر حرمت دعا علیه آمریکا، تاکید کرد: مفتی کوردل خائن الحرمین وهابی عربستان در حالی که تکفیر مسلمانان و کشتار آنان را جایز می داند هرگونه دعا علیه آمریکا را حرام اعلام می کند، چنین علمایی را باید کافر خونخواری نامید که خون مسلمانان را با فتوایشان صادر می کنند.

 

خطیب جمعه کاظمین بیان داشت: مساله جالب این است که ملک عبدالله سعودی، پادشاه کشور صادر کننده تکفیر به سراسر جهان از تاسیس مرکز تقریب مذاهب اسلامی سخن می گوید و در عین حال، مبالغ بسیار هنگفتی را برای کشتار مسلمانان خصوصا شیعیان و بحرانی ساختن جوامع اسلامی نظیر مصر و تونس و لیبی و الجزایر پرداخت می کند.

 

وی در پایان، تصریح کرد: یکی از نمونه های معیارهای دوگانه این افراد، ادعای توهین به زنان پیامبر (ص) از سوی شیعیان است، این ادعا در حالی صورت می گیرد که فیلمی در مصر پخش شد و طی آن یک زن فاحشه در برابر حضرت زهرا (س) به رقص می پردازد، چرا هیچ کس درباره توهین به فاطمه زهرا (س) که عشق پیامبر (ص) به شمار می آید واکنشی نشان نمی دهد./980/ب901/د

ارسال نظرات