۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۴۶۱۱۶

دوره آموزشی طلاب طرح صالحین آذربایجان غربی پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تربیت مربی طرح صالحین طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌غربی با حضور 120 طلبه خواهر و برادر به کار خود پایان داد.
طرح صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کفیلویی، استاد اخلاق حوزه علمیه ارومیه امروز در پایان دوره آموزشی تربیت مربی طرح صالحین طلاب مدارس علمیه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برخی رسانه ها در مبانی دینی با چالش و اشتباهاتی مواجه هستند که همین مسأله آثار سوء در جامعه به دنبال دارد.

 

وی با تأکید بر این‌که کار رسانه‌ای باید با حضور کارشناسان دینی آسیب شناسی شود، خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود، خود رسانه ها یکی از علت‌های رواج بدحجابی هستند، البته از دیگر علت‌های بی عفتی و بی حجابی در جامعه تربیت ناصحیح خانواده هاست که این خود نشأت گرفته از عدم برنامه مشخص در زمینه های آموزش و روش‌های تربیتی است.

 

حجت الاسلام کفیلویی ادامه داد: برخی امور ترویجی در حوزه فرهنگ برگرفته از سلیقه های شخصی است و ارتباطی با آموزه های دینی ندارد، دگرگونی ارزش‌ها، الگوهای ناهنجار، مدگرایی و همرنگ شدن با دیگران، فقر معنوی، کمبود شخصیت و خودنمایی از علل دیگر بی حجابی در جامعه است.

 

این استاد اخلاق در تشریح مبانی حجاب و عفاف افزود: احساس گرایی خام، خلاء شخصیتی، جامعه پذیری و القای فرهنگ التقاطی غرب جامعه را با بحران هویت مواجه کرده است، البته در این میان برخی تفکرات و القائات منحرف نیز چهره دین را مخدوش ساخته است، در شرایطی که اسلام خود سفارش به آراستگی زن و شوهر بر همدیگر می‌کند، عده‌ای اینگونه القاء می کنند که اسلام محدود است و جوان نباید شیک پوش و یا منظم باشد.

 

وی تاکید کرد: قرآن می فرماید « خذوا زینتکم عند کل مسجد » یعنی زینت های خود را با خود ببرید موقعی که به مسجد می روید، زینت را باید برای جوانان معنا کنیم، مؤمن یعنی پاک و آراسته. فکر جوان باید فکر اسلامی باشد، غریزه جنسی باید با ازدواج مدیریت شود اسلام سفارش می کند غریزه جنسی را باید در قلمرو خانواده مهار کرد.

 

لازم به ذکر است، این دوره دو روزه آموزشی با تدریس حجت الاسلام سلامتی مسؤول طرح صالحین استان آذربایجان غربی و حجت الاسلام قدوسی رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز همراه بود./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات