۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۶۲۵۵
فرمانده ناجا تأکید کرد؛

ضرورت گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی

خبرگزاری ر سا ـ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی تأکید کرد و گفت: مبانی فکری اسلام با غرب متفاوت است زیرا آن‌ها سعادت را گره خورده با مسائل مادی می‌دانند.
سردار احمدي مقدم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بازدید از مؤسسه آینده روشن، وظیفه اصلی نیروی انتظامی را تأمین امنیت جامعه دانست و افزود: در این راستا تأمین امنیت قم در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی قرار دارد.
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که قم یک شهر فرا ملی و راهبردی است، گفت: استان قم دارای موقعیتی برجسته است، قم یک استان معمولی نیست از این‌رو باید به این شهر توجه ویژه‌ای شود.
 
احمدی مقدم قم را بعد از تهران شناخته‌ شده ترین شهر ایران عنوان کرد و اظهار داشت: قم پایتخت معنوی ایران و خاستگاه انقلاب اسلامی است، از این رو موقعیت متفاوتی نسبت به سایر شهرها دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کار نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه، گفت: تغییر جوامع مسأله امنیت را سخت‌تر می‌کند و اگر نهادهای تأمین‌کننده امنیت متناسب با تغییرات عمل نکنند، آشفتگی جامعه را در بر می‌گیرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که برای تأمین امنیت جامعه باید از ایده‌های جدید استفاده کنیم، ابراز کرد: مساجد نقش تعیین کننده‌‌ای در تأمین امنیت جامعه دارند که باید بیش از پیش به آن توجه کرد اما متأسفانه برخی محلات جدید در تهران از کمبود مساجد رنج می‌برند.
 
احمدی مقدم مساجد را مهم‌ترین پایگاه برای سامان‌دهی امور محلات دانست و اظهار کرد: روحانیان در هدایت جامعه نقش اساسی دارند و باید با تجهیز و به روز کردن خود جامعه را از خطرات مصون کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که فقه پویای شیعه توان مدیریت جامعه را دارد و کمال معنوی در اسلام تضمین شده است، افزود: الگو برداری از غرب ما را به جایی نمی‌رساند و مواجهه انفعالی با مسیر پیشرفت عرضه شده از سوی دیگر جوامع امری نشدنی است.
 
وی با بیان این‌که فرهنگ تشیع صلاحیت پیشرفت و تمدن سازی را دارد، اظهار کرد: قم مرکزیت تمدن سازی و پیشرفت را عهده دار است و دکترین مهدویت با ترسیم آینده‌ای روشن و مجموعه دستورالعمل‌ها، می‌تواند به این امر کمک کند.
 
احمدی مقدم در ادامه بر ضرورت گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی تأکید کرد و گفت: مبانی فکری اسلام با غرب متفاوت است زیرا آنها سعادت را گره خورده با  مسائل مادی می‌دانند.
 
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: آنچه امروز در جوامع غربی مشاهده می‌شود این است که توسعه بیشتر در سطح بین‌المللی منجر به کاهش امنیت شده و این نگاهی است که غرب به این موضوع دارد.
 
وی در ادامه فداکاری‌های پرسنل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در نجات جان افراد را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این مسأله برای غربی‌ها بی معنا است، آن‌ها سعادت را در گرو مسائل دیگری همچون سودآوری بیشتر می‌دانند.
 
احمدی مقدم بیان داشت: در حوزه علوم تجربی و فنی می‌توان پیشرفت‌های غرب را مد نظر قرار داد اما در زمینه اندیشه و فکر باید مستقل باشیم و از آن‌ها تبعیت نکنیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که نیروی انتظامی در صدد است نظریه‌ای مبتنی بر دین را در حوزه امنیت عمومی ایجاد کند، گفت: البته نیروی انتظامی از دستاوردهای بشری در علوم و فنون مختلف نیز غافل نیست.
 
وی امنیت و ثبات را از اساسی‌ترین نیازهای جوامع بشری عنوان کرد و گفت:  مسأله امنیت نیازمند نگاهی جدید است؛ اما آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران با همه کمبودهایی که دارد در زمینه امنیت رشد کرده و در منطقه حرف نخست را می‌زند.
 
احمدی مقدم با بیان این که نیروی انتظامی به دنبال ایجاد پلیسی شایسته برای ملت ایران است، ابراز کرد: نیروی انتظامی باید در سطح بین‌المللی الگو باشد و با پیشرفته‌ترین‌ها در سطح جهان به رقابت بپردازد.
 
احمدی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته بیش از 5 هزار نفر از مسؤولان و دست‌اندرکاران نیروی انتظامی در دوره‌های بصیرتی و آموزشی در قم شرکت کرده و همه آن‌ها از محتوای دوره‌ها اعلام رضایت کرده‌اند و این طرح به تدریج در شهرهای دیگر نیز توسعه خواهد یافت./927/پ201/ج
ارسال نظرات