۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۶۲۷۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اتکا به فرهنگ اسلامی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، اتکا به فرهنگ اسلامی و شناخت فرهنگ بیگانه را مهم ترین راه حفظ استقلال فرهنگی جامعه از فرهنگ های منحرف غربی دانست.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد، کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و رؤسای ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، تلاش برای حفظ استقلال فرهنگی و حفظ جامعه از فرهنگ‌های غربی را جزء وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: برای نیل به این مقصود اتکا به فرهنگ اسلامی و شناخت فرهنگ بیگانه ضروری است.

 

وی با بیان این که فرهنگ اسلامی غنی‌ترین و برترین فرهنگ‌ها است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور ترویج فرهنگ ناب اسلامی در بخش های مختلف کشور بهره گرفته شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری نفوذ فرهنگی را یکی از راه‌های سلطه غرب بر کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: دشمن برای نفوذ فرهنگی، کشور هدف را از نظر هویت، شخصیت و داشته‌های افتخار آمیز تهی می‌کند.

 

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ اسلامی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد، با اتکا به یک کتاب و یک شخصیت نمی‌توان فرهنگ اسلامی را حفظ و حتی ترویج داد؛ اسلام متفکران زیادی دارد که هر یک آثار خوبی از خود برجای گذاشتند که بهره‌گیری از همه این ظرفیت‌ها می‌تواند مانع نفوذ فرهنگ بیگانه، حفظ فرهنگ اسلامی و ترویج آن شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب از هر روزنه ای برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه اسلامی استفاده می کنند، گفت: آنها موضوع تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را با شیوه های مختلفی در کشورمان اجرایی کرده اند، اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران مانع تحقق اهداف شوم آنها در این خصوص شده است.

 

امام جمعه گرگان ترویج اسلام ناب در جامعه را مهم ترین راه مقابله تهاجم فرهنگی غرب دانست و ادامه داد: مسائل دینی و اخلاقی باید از دوران کودکی در میان فرزندان جامعه ترویج  تا به عنوان یک الگو و فرهنگ مهم نهادینه شود.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که دشمن برای رسیدن به اهداف خود تفرقه بین مسلمانان را در دستور کار قرار داده است، یادآور شد: تفرقه کم هزینه ترین و راحت‌ترین راهی است که دشمن به اهداف خود می‌رسد.

 

وی با بیان این که دشمن به عنوان دوست افراد داخلی را جذب و از طریق آن‌ها تفرقه ایجاد می‌کند و گاهی اوقات ممکن است افرادی که همکاری می‌کنند از نیت آن‌ها مطلع نباشند، گفت: جوامع اسلامی صرف نظر از شیعه و سنی برای دفع خطرات دشمن و حفظ فرهنگ اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند. 
 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت های فرهنگی مختلفی برخوردار است، ادامه داد: باید از همه این ظرفیت ها در جهت شکوفایی اسلام و انقلاب در عرصه های جهانی استفاده شود./950/پ202/ج

ارسال نظرات