۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۶۹۶۸
امام جمعه آمل:

عاشورا نشان دهنده بصیرت ارزنده امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که حماسه عاشورا به واسطه بی بصیرتی مردم آن زمان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اگر حماسه عظیم عاشورا نبود دین مبین اسلام در تاریخ دچار تحریف می شد که این امر والا نشان دهنده بصیرت ارزنده امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که انسان باید در همه مراحل زندگی مسیر حق و حقیقت را بشناسد و با استواری در راه آن قدم بگذارد، گفت: حرکت در مسیر حقیقیت نیازمند بصیرت و آگاهی است که ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای این امر ارزنده است.

 

وی با اشاره به این که مسأله شناخت و آگاهی تنها محدود به زمان خاصی نبوده و در همه زمان ها وجود دارد، بیان داشت: در واقعه عاشورا نیز ضعف در دین شناسی سبب شد که عده ای از حق روی گردانده و به سمت باطل رهسپار شوند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که حماسه عاشورا به واسطه بی بصیرتی مردم آن زمان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اگر حماسه ارزنده عاشورا نبود دین مبین اسلام در تاریخ دچار تحریف می شد که این امر والا نشان دهنده بصیرت ارزنده امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین هدف حماسه عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش بود، گفت: احیای این فریضه ارزنده باید در جامعه بیش از پیش تقویت گردیده و نسبت به ترویج آن اهتمام خاصی وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود، خاطرنشان کرد: هر فردی نسبت به اجرای دستورات الهی در جامعه وظیفه  دارد که باید آن را به نحوی ارزنده انجام دهد.

 

وی با اشاره به این که شرکت در مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) و برگزاری مراسمات آن به نحوی ارزنده به عنوان فرهنگی والا در بین مردم تبدیل شده است که هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد و برای همیشه تاریخ ادامه خواهد داشت، گفت: در برگزاری برنامه های ماه محرم باید به مسأله بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم پیرامون جایگاه والای امام حسین(ع) و اهداف ارزنده قیام عاشورا توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که هیأت های مذهبی باید در برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اهتمام خاص و والایی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های عزاداری باید به بهترین نحو ممکن و در راستای ارتقای معرفت دینی مردم عزیز کشورمان باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم./950/ت302/ب

ارسال نظرات