۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۴۷۲۰۴
استاد حسین انصاریان:

محور انسانیت حفظ وجود انسانی در برابر دنیا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به آیات قرآن جلوگیری از فروختن وجود انسانی به امیال دنیوی و عرضه انسان به خدا را متذکر شد.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان شنبه 27 آبان‌ماه در حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان ری گفت: بهترین روش برای زندگی عمل به دین خدا است و سعادت بشر نیز در همین است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان این که امیرالمومنین(ع) در رابطه با دنیا و محل مقرر برای زندگی بشر نظریات حکیمانه و بسیار مهمی دارند که محصول معرفت کامل ایشان است اظهار داشت: هیچ خردمندی نمی‌تواند این نظریات را ارائه دهد و این معرفت ها علم حقیقی است.

این محقق علوم اسلامی با تاکید بر این‌که حضرت هرچه را دید بیان کرد گفت: قرآن مجید از آن به دانش راسخ تعبیر می‌کند یعنی دانشی که در طول زمان تغییر نمی‌کند.

وی افزود: انسان در مدرسه الهی قرار داد و نمی‌تواند به قواعد آن مانند ایمان به حکمت‌های حضرت امیر(ع) شک کند اما علوم انسانی دائما در حال تغییر هستند مانند جوامع اروپایی که خودشان در پی حقیقت‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به این که دنیا مزرعه آخرت است گفت: هیچ ایرادی در آن راه ندارد و باید در این دنیا دو کار بکنیم؛ اول عبادت خداوند و دوم خدمت به خلق خداوند.

وی با بیان این که همه محور انسانیت این است که وجود انسانی و پر ارزش خود را مانند معاویه و یزید و... به دنیا نفروشد اظهار داشت: پیامد این معامله از نظر قرآن کثیف و ناپاک شدن است.

این استاد اخلاق با اشاره به عبارت قرآنی «اِنَّ اللهَ اشتَری» بیان داشت: انسان از همه جا مشتری دارد ماهواره ای، حضوری و... ولی نباید خود را به این خصلت‌های پست بفروشد بلکه باید خود را به خداوندی بفروشد که قدرش را می‌پردازد.

وی تاکید کرد: مانند کسانی که خود را به لذت و شهوت فروخته‌اند نباشید، اراده خود را دست دشمن ندهید بلکه پاک باشید که خداوند خریدار شماست.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در ادامه عبارت «ما یدخلون فی بطونهم الا النّار» را بیان‌گر عاقبت فروختن خود به پستی‌ها دانست و گفت: اگر کسی خود را به خداوند عالم فروخت بهشت پاداش اوست و به او می‌گویند «ادخلوها بسلام».

گفتنی است پس از پایان سخنان حجت اسلام انصاریان مراسم روضه خوانی برگزار شد./9595/پ202/ص

 

ارسال نظرات