۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۴۷۳۱۶

سلسله‌ نشست‌های بصیرت عاشورایی در آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سلسله‌ نشست‌های بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در راستای تبیین اهداف و فلسفه نهضت عاشورا و بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم، سلسله‌ نشست‌های بصیرت عاشورایی در امامزادگان و سایر اماکن متبرکه استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

وی از حضور اساتید برجسته حوزوی در مجالس معرفتی بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: همزمان با دهه اول محرم و دهه آخر صفر این نشست های معنوی با سخنرانی، مداحی، عزاداری و برگزاری خیمه های معرفت در امامزادگان و سایر اماکن مذهبی استان همراه خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بیش از 50 درصد نیات واقفان استان در راستای عزاداری سالار شهیدان و تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا است، افزود: سعی شده در جهت عمل به نیات واقفان خیر اندیش برنامه های ویژه ای در قالب بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان برگزار شود.

 

حجت الاسلام حسینی از اعزام مبلغان بومی و روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم در ماه‌های محرم و صفر خبر داد و گفت: مردم ولایت مدار استان می‌توانند با حضور در اماکن متبرکه، مساجد و امامزادگان استان و با شرکت در نشست های بصیرت عاشورایی از جلسات سخنرانی مذهبی با محوریت موضوع قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا بهره مند شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مساجد محور اصلی برنامه های فرهنگی، دینی و معرفتی اوقاف هستند، گفت: برای این‌که مساجد مأمن و محل آرامش روحی و معنوی مؤمنان باشد، بایستی برنامه های فرهنگی و مذهبی مناسب با زمان در این اماکن مقدس اجرا شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه گسترده تبلیغی و جنگ نرم دشمنان اسلام به باورهای دینی مردم گفت: مساجد می تواند بهترین مکان برای پرورش معنوی جوانان و دفاع نرم در مقابل توطئه‌های دشمنان باشد.

 

وی با اشاره به نقش مهم روحانیت و هیأت امنای مساجد در جذب جوانان تصریح کرد: آبادانی حقیقی مساجد و بقاع متبرکه وابسته به حضور مردم و اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و علمی در این اماکن است، بایستی کارکرد تربیتی و فرهنگی مساجد نیز مورد توجه قرار گرفته و احیا شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات