۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۵۰۶
استاد حوزه علمیه صادقیه:

غفلت از پیام غدیر مهم ترین عامل واقعه عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز بی‌توجهی و انحراف جامعه اسلامی از پیام غدیر را مهم ترین عامل بروز واقعه تلخ عاشورا دانست.
غفلت از پیام غدیر مهم ترین عامل واقعه عاشورا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سمیه عاقل‌نهند، استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز امروز در مراسم سوگواری و عزاداری طلاب این مرکز علوم دینی به تشریح اهداف نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی با تأکید بر این‌که مصلحت‌اندیشی و یا محافظه‌کاری در عمل به واجباتی چون امر به معروف و نهی از منکر غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد: در ماه محرم علاوه بر اقامه نماز اول وقت و انجام فرایض دینی، باید در راستای ترویج فرایض واجب امر به معروف و نهی از منکر نیز گام برداریم چرا که از صدر اسلام تاکنون ائمه اطهار در راه گسترش این فریضه مهم به شهادت رسیده اند.

 

عاقل‌نهند با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و سلامت روانی جامعه در گرو مقابله با منکرات و رواج معروفات است، گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی رسالت خطیری در مقابله با انحرافات و بدعت‌گذاری ها بر عهده دارند، در حقیقت دیده‌بانی از نظام و اصول دینی بر دوش طلاب و حوزویان است.

 

این استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز با اشاره به این‌که مجالس سوگواری و عزاداری های دهه نخست ماه محرم بهترین فرصت برای تشریح فلسفه قیام عاشورا به شمار می رود، گفت: متأسفانه گاه مشاهده می شود، به قدری عمل به مستحبات در دید مردم با اهمیت می شود که واجباتی چون نماز فراموش می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بی‌توجهی و انحراف جامعه اسلامی از پیام غدیر را مهم ترین عامل بروز واقعه تلخ عاشورا دانست و اظهار داشت: ولایت گریزی که پس از غدیر از سوی مردم رخ داد سبب ولایت ستیزی و وقوع حادثه دردناک عاشورا شد.

 

عاقل‌نهند تصریح کرد: امروز مجالس، تکایا و نشست‌های مختلفی در واکاوی فلسفه نهضت حسینی صورت می گیرد، اما نسبت به ریشه‌های اصلی این قیام تاریخی کم‌تر توجه می شود، حقیقت امر آن است که باید ریشه حادثه کربلا را در بیعت‌شکنی صحابه در واقعه غدیرخم جستجو کرد.

 

استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز افزود: آنان که حقیقت غدیر را کتمان کردند، برای رسیدن به اهداف خود، حتی نقشه قتل پیامبر را به اجرا گذاشتند، از این روست که باید اذعان داشت؛ در خصوص معرفی واقعه غدیر خم به اندازه واقعه کربلا کار فرهنگی و تبلیغی صورت نگرفته است./935/پ203/ب

ارسال نظرات