۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۲۳۵
مسؤول دفتر جامعه مدرسین:

عشق به اباعبدالله در روح و جان مردم رسوخ کرده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر جامعه مدرسین از حضور حماسی مردم در عاشورای حسینی تجلیل کرد و اظهار داشت: عزاداری امسال مردم نشان داد که حضور و شعور حسینی در ایران اسلامی به خصوص در بین نوجوانان و جوانان کاملا محسوس است و تحت هیچ شرایطی کم‌رنگ نخواهد شد.
حجت الاسلام ابراهيمي مسؤول دفتر جامعه مدرسين

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی سیریزی مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین اهمیت برگزاری مراسم اباعبدالله الحسین در دهه محرم سراسر کشور پرداخت و با اشاره به تفاوت‌های آن با سال های گذشته، گفت: خوشبختانه امسال با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، احساس می‌شود این عزاداری‌ها پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد.

وی افزود: حضور و شعور حسینی در ایران اسلامی به خصوص در بین نوجوانان و جوانان کاملا محسوس بود، همان‌طور که از روایات استفاده می‌شود نور امام حسین علیه السلام تحت هیچ شرایطی کم‌رنگ نخواهد شد.
مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شاید بسیاری از مردم امسال نسبت به سال‌های گذشته با مشکلات اقتصادی بیشتری روبه‌رو بودند؛ اما وقتی پای امام حسین علیه اسلام، اصحاب و یاران با وفای ایشان به میان می‌آید، مردم همه هستی خود را برای اباعبدالله در طبق اخلاص می‌گذارند و این درسی است که از مکتب سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام فراگرفته‌اند.
وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به احساس وظیفه‌ای که درباره حضور پرشور روحانیان عزیز در بین مردم و برگزاری مراسمات عزاداران حسینی و روضه خوانی و بازگو کردن درس‌ها و عبرت‌ قیام اباعبدالله(ع) داشتند قبل از ماه غم‌بار محرم با دعوت از مسؤولان تبلیغی کشور از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاونت تبلیغ و اعزام حوزه‌های علمیه، ضمن شنیدن گزارش این مسؤولان تبلیغی راهکارهای مناسب را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسمات ارائه کردند که به نظر بسیار تاثیر گذرا و مفید بود است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی سیریزی تصریح کرد: امسال ما شاهد حضور پرشور روحانیت محترم در سراسر کشور بودیم که رونقی خاصی به این عزاداری‌ها داده بود.
وی افزود: در مراسم عزاداری حسینی امسال، یکی از جلوه‌های ویژه‌ای که باید به آن اشاره کرد حضور یکپارچه دسته‌های عزاداری و هیات های مذهبی و عزاداری منسجم منظم و سنتی آن‌ها بود که مورد تایید و تاکید حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است و باید قدردان تلاش دست‌اندرکاران این محافل بود.
مسؤول دفتر جامعه مدرسین اظهار داشت: باید این کار در سراسر کشور در سال‌های آینده نهادینه شود و دلیل آن استقبال مردم عزیز ایران اسلامی و پخس آن از رسانه ملی بود که جا دار از تمامی هیات های مذهبی و مسؤولان رسانه ملی در خلق این شور حسینی تقدیر و تشکر کنم.
وی یادآور شد: باید گفت، راه رهایی و نجات در تمسک به ائمه معصومین علیهم السلام و پیروی از آنان است که مردم ولایت مدار ایران آن را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشتند./917/ت302/ج
ارسال نظرات