۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۴۸۲۶۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

عمل به رهنمودهای رهبری موجب رستگاری مجلس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری رستگاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در گرو پیروی از رهنمودهای رهبری دانست و گفت: مجلس اگر می‌خواهد گرفتار مسائل حزبی و جناحی نشود باید همیشه نگاهش به رهنمودهای رهبری باشد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، وی را از شخصیت‌هایی دانست که فقه را وارد عرصه عمل کرد و معتقد بود که قوانین اسلامی باید مطابق فقه اسلامی و در پیکره جامعه جریان داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری ادامه داد: شهید آیت‌الله مدرس در عین فقاهت، سازندگی و شخصیت اجتماعی که داشت از شجاعت فوق‌العاده‌ای در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی برخوردار بود.
امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که مجلس به اعتبار تلاش‌های گسترده شهید مدرس در دوران  رضا خان اقدامات سازنده‌ای را انجام داد، ابراز کرد: روز شهادت آیت‌الله مدرس به حق به عنوان روز مجلس نامگذاری شده تا مجلسیان بتوانند با الگو گیری از این شخصیت بزرگ نقش خود را به درستی ایفا کنند.
نمایندگان از آیت الله مدرس الگو بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر ضرورت الگو گیری نمایندگان مجلس از آیت‌الله مدرس، اظهار کرد: مجلسی که امروز در نظام اسلامی شکل گرفته به خوبی می‌تواند ویژگی‌های محروم مدرس را به طور بارز در درون خود متبلور کند.
وی، خدا ترسی، بی باکی، شجاعت، پایبندی به ارزش‌های دینی، کفر ستیزی و استکبار ستیزی را از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله مدرس برشمرد و به نمایندگان توصیه کرد: اگر نمایندگان این ویژگی‌ها را به معنای حقیقی در خود حاکم کنند و شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند همان چیزی می‌شوند که مردم از آنها انتظار دارند.
دغدغه نمایندگان نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه باشد
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری مجلس را عصاره و برخاسته از بدنه ملت دانست و اظهار کرد: همه دغدغه ملت این است که مجلسیان با اجرای قوانین صحیح فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام ایستادگی بر ارزش‌های دینی را از ویژگی‌های اساسی نمایندگان عنوان کرد و گفت: نماینده‌ای که به ارزش های دینی اعتقاد داشته باشد خیلی راحت در مقابل خواسته‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی می‌ایستد.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: پایبندی به ارزش‌های دینی نه گفتن به همه فتنه‌های استکبارجهانی، چالش‌آفرینان و تحریم کنندگان است و در این صورت است که می‌توان بر همه پلیدی‌ها و وسوسه‌های شیطانی غلبه کرد.
نمایندگان گرفتار باندها و احزاب نشوند
وی در ادامه رستگاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در گرو پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: مجلس اگر می‌خواهد گرفتار مسائل حزبی و جناحی نشود باید همیشه نگاهش به رهنمودهای رهبری باشد چون ایشان بر همه امورات داخلی و خارجی تسلط دارند.
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری ادامه داد: باور سیاسی و اعتقادی ما این است که هر نماینده‌ای که گوش به فرمان رهبری باشد و طبق آن حرکت کند قطعاً می تواند بهترین وظیفه را در راستای وظایف ملی، سیاسی، دینی و شرعی خود انجام دهد و گرفتار هیچ باند و گروهی نمی‌شود.
وی در پایان با اشاره به عملکرد مجلس نهم، گفت: مجلس نهم مجلسی است که افکار و سلایق مختلفی در آن وجود دارد و با همین افکار مختلف حرکت می‌کند اما باید بکوشند در کنار عمل به سلایق خود در راستای حفظ منافع کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را با توجیهات خود در حاشیه قرار ندهند./927/ت302/ج
ارسال نظرات