۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۶۰۱

نخستین شماره ماهنامه «دیلک» در تبریز منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین شماره ماهنامه راهبردی و تحلیلی «دیلک» به همت بسیج دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در تبریز منتشر شد.
کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین شماره ماهنامه راهبردی و تحلیلی «دیلک» با هدف تحلیل و بررسی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... منطقه قفقاز به همت بسیج دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در تبریز منتشر شده است.

 

بنابراین گزارش، در نخستین شماره این ماهنامه که با عنوان « NEO Ottoman » منتشر شده است، به واکاوی سیاست‌های جدید ضداسلامی دولت ترکیه و اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در قالب نئوعثمانیسم پرداخته است.

 

ترکیه در یک نگاه، نمایی کلی از اقتصاد ترکیه، عوامل جهش اقتصادی ترکیه، ترکیه به کدام سمت می رود؟، از کلاه عثمانی تا گنبد هاشمی، آشنایی با افکار فتح الله گولن، جوانان ترک به چه می اندیشند، شیعه یک جریان اجتماعی و چند تکه از یک پازل از جمله مطالب این ویژه‌نامه داخلی است.

 

همچنین پایان قمار تلخ ترکیه در فتنه سوریه، سعید نورسی عالمی در کشاکش تفسیرها، اسلام آمریکایی در کمین ترکیه، آنچه اردوغان مأموریت بزرگ می خواند چیست، یک تحقیق آمریکایی، بیداری اسلامی به تعبیر عثمانی، سلام جهان و بوزگورد از کجا آمده است از دیگر مطالب این ماهنامه است.

 

گفتنی است، نخستین شماره ماهنامه راهبردی و تحلیلی «دیلک» به همت ناحیه بسیج دانشجویی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی به مدیرمسؤولی عبدالله شادی و سردبیری احسان خواجه‌ای در تبریز منتشر می شود.

 

علاقه‌مندان جهت دریافت این ویژه نامه می توانند با شماره 5421752 0411 تماس گرفته و یا به آدرس تبریز خیابان حافظ تقاطع خیابان پاستور ناحیه بسیج دانشجویی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی مراجه کنند./935/ن602/ق

ارسال نظرات