۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۸۷۳۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

بهره گیری از رهنمودهای علما غنابخش عزاداری های حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بر ضرورت تکیه بر مستندات تاریخی و واقعی در تقویت برنامه های عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: بهره گیری از رهنمودهای علما و روحانیان در عزاداری ها می تواند در غنای این برنامه ها بیافزاید.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در مرکز استان برگزار شد، با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

 

وی با بیان این که راز حماسه حسینی پس از هزار و 400 سال امروز پرشور تر از هر زمان دیگری در جامعه اسلامی پویا و زنده است، خاطرنشان کرد: شور و شعور حسینی به حتم دشمنان اسلام را در رسیدن به توطئه های شوم ناکام خواهد گذاشت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که برنامه های عزاداری سالار شهیدان باید پس از دهه اول محرم با شور بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: نباید عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) تنها به دهه اول محرم محدود شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به تلاش دشمنان برای ترویج خرافه و بدعت در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: اصل آیین عزاداری امام حسین(ع) باید با تلاش مبلغان دینی از تحریف  و بدعت های نوبنیاد مصون باقی بماند.

  

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان عزاداری ماه محرم را یک سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید تلاش کنند تا از نفوذ افکار انحرافی دشمنان در این سرمایه بزرگ دینی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بر ضرورت تکیه بر مستندات تاریخی و واقعی در تقویت برنامه های عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: بهره گیری از رهنمودهای علما و روحانیان در عزاداری ها می تواند در غنای این برنامه ها بیافزاید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش مبلغان دینی در نشر اندیشه های مکتب تعالی بخش اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت مبلغان دینی در ماه محرم و صفر تبیین و انتقال ارزش های عاشورایی با استفاده از قالب های بدیع و جذاب به نسل جوان است.

 

وی با بیان این که نسل جوان جامعه ثابت کردند که تشنه بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: اگر اهداف نهضت حسینی به شیوه ای تأثیرگذار و جذاب به جامعه معرفی شود به حتم از تأثیرپذیری بهتری برخوردار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بصیرت را یکی از درس های بزرگ قیام عاشورا دانست و با بیان این که عزاداری حسینی باید با درک بصیرت حسینی نیز همراه باشد، خاطرنشان کرد: توجه ظاهری به قیام عاشورا نباید در جامعه دینی رسم شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که درک حقیقت نهضت حسینی نیازمند نگاهی عمیق به این رویداد و واقعه عظیم تاریخی است، تصریح کرد: نگاه ظاهری به نهضت حسینی نمی تواند تعالی بخش باشد.

 

وی با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین (ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که جامعه امروز نیازمند درک صحیح و عمیق نسبت به اهداف و مبانی تفکر حسینی است، بیان داشت: حرکت در این مسیر امت اسلامی را در مسیر حق و عدالت قرار خواهد داد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری و توسعه مبانی دینی را قیام حسینی دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام عظیم خود اسلام را از خطر تحریف و نابودی نجات داد و موجب جهانی شدن اسلام حقیقی شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات