۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۹۰۵۶
امام جمعه ارومیه:

انقلاب اسلامی صحنه به عرصه آمدن دینداری در جهان بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این که دین عامل توسعه، پیشرفت و رستگاری بشری است، گفت: انقلاب اسلامی صحنه به عرصه آمدن دینداری در جهان بود.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: تمدن های بشری مدیون ادیان الهی است و بسیاری از پیشرفت هایی که بشر تا کنون توانسته به آن دست یابد، ریشه در کتاب های آسمانی دارد.

 

 

وی با تاکید بر لزوم شناخت، معرفی و ترویج صحیح ادیان الهی اضافه کرد: باید تبیین صحیحی از دین و اسلام برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان ارائه شود تا آنان با ایمان راسخ تکالیف دینی خود را انجام دهند.

 

 امام جمعه ارومیه، هوشیاری و دینمداری جوانان و دانشجویان ایرانی در زمان انقلاب اسلامی را دلیل تبعیت آنها از رهبری دینی حضرت امام خمینی (ره) دانست و یاد آور شد: انقلاب اسلامی صحنه به عرصه آمدن دینداری در جهان بود و بیداری اسلامی جهان امروز نیز ریشه در اسلام و صدای آزادگی انقلاب اسلامی ایران و جوانان ایرانی دارد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری و زمان سنجی فوق العاده خود در آن مقطع از تاریخ توانست، کشتی پرتلاطم انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند و انقلاب های نوپای اسلامی منطقه نیز باید از افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) پیروری کنند.

 

امام جمعه ارومیه اسلام را دین حکمت های نهفته اعلام کرد و اظهار داشت: همه فرایض دینی و توصیه‌های الهی برای انسان سازی است و راه سعادت را به روی انسان ها می‌گشاید، ولی برای اینکه در مسیر الهی قدم برداشته شود ابتدا باید تکالیف واجب به ویژه نماز را مورد توجه قرار داد.

 

وی افزود: با تحقیق در آیات قرآن به این نکته پی می‌بریم که شخصیت انسان به دو گونه شکل می‌گیرد، برخی از آیات بر عظمت انسان دلالت دارد و برخی دیگر از آیات قرآن، انسان را مورد نکوهش قرار داده و جایگاه او را در مسیر سقوط، به مرتبه پست‌تر از حیوانات و حتی سنگ رسانده است.

 

حجت‌الاسلام حسنی تاکید کرد: مدح و ضم قرآن از انسان به خاطر ترکیب جسم و روح انسان نیست که نیمی از آن ستودنی و نیم دیگر نکوهیدنی باشد، بلکه نظر به این است که او همه کمالات را بالقوه دارد و باید به فعالیت برساند و خودش سازنده و معمار خودش باشد، اما شرط اصلی رسیدن به کمالات، ایمان و عمل صالح است.

 

گفتنی است، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پر شور مردم این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات