۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۹۴۱۴
به دلیل توهین به پیامبر اسلام صورت پذیرفت؛

شکایت مسلمانان فرانسوی از یک مجله موهن

خبرگزاری رسا ـ دو سازمان اسلامی در فرانسه از مجله ای که کاریکاتورهای اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام منتشر کرده بود شکایت کردند.
شارلي هبدو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آن ایسلام، دو سازمان اسلامی در فرانسه از مجله شارلی هبدو که در اقدامی اهانت آمیز کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود شکایت کردند.


شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد: در شکوائیه ای که اتحادیه دموکراتیک الجزایری ها برای صلح و پیشرفت و سازمان اتحادیه عربی تقدیم دادگاه کرده اند آمده است: این کاریکاتورها به وجهه پیامبر اسلام و جامعه اسلامی لطمه وارد کرده است. دادگاه باید از مسلمانان دفاع و حمایت کند.


گفتنی است مدتی از نمایش فیلم ضد اسلامی آمریکایی نگذشته بود که هفته نامه فرانسوی شارلی هبدو نیز در ماه سپتامبر سال میلادی جاری در اقدامی تحریک آمیز کاریکاتورهایی توهین آمیز از پیامبر منتشر کرد.


ریچارد مالکا، وکیل مجله شارلی هبدو با رد اتهامات وارده به این مجله شکایت مسلمانان را "گزافه گویی" خواند. 


وی مدعی شد: اتهام زنندگان این مساله را در نظر نمی گیرند که این کاریکاتورها به وسیله یک مجله طنز منتشر شده است. بار دیگر آنها (مسلمانان) تلاش دارند تا با ایجاد ترس از سنت فرانسوی طنزپردازی در مورد ادیان جلوگیری کنند.


با این حال دو سازمان اسلامی یاد شده با تاکید بر تفاوت های موجود میان آزادی بیان و اهانت به سایر ادیان، مجله فرانسوی را به اهانت به اقلیت مسلمان فرانسه متهم کردند. 


مجله شارلی هبدو در گذشته نیز بارها به اعتقادات مسلمانان توهین کرده بود. در سال 2011 دفاتر متعددی از این مجله در فرانسه در اعتراض به پیامبر اسلام (ص) با بمب های آتشین مورد حمله قرار گرفت.  


گفتنی است کشور فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان را در قاره اروپا در خود جای داده است و طبق آمارهای منتشر شده شش میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند./990/ ب903/ک

 

 

ارسال نظرات