۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۹۸۷۷
آیت‌الله خاتمی:

سیاه‌نمایی در شأن کاندیداها نیست/فتنه سوریه جنایت بزرگ بشری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زیر سؤال بردن خدمات 34 ساله نظام و وانمود دروغین این مطلب که همه جا خراب است و تنها فرشته نجات، یک کاندیدای خاص است، را خلاف واقع و خلاف ادب دانست و از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست که برنامه‌های خود را مشخص کنند و از سیاه‌نمایی بپرهیزند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار، گفت: دولت استکباری آمریکا به فضل خدا مجازات این جنایات را خواهد دید و ملت بزرگ ایران آنان را سیاه و مفتضح خواهند کرد.

 
وی افزود: روزی که دشمنان، ملت ایران را تحریم کردند انتظار داشتند در کوتاه مدت چراغ سبزی از بین ملت روشن شود و انتظار برخورد همراه‌گونه داشتند، اما آفرین بر ملتی که اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت‌(ع) را سربلند کردند و ترجیح دادند در نظام اسلامی و با نظام اسلامی، سختی‌ها را به جان بخرند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رنج ملت رنج مسؤولان نظام است و با تمام وجود این رنج مردم را لمس می‌کنند، اظهار کرد: تحمل تحریم‌ها هزینه عزت ملت است، ملتی که مانند سرو قامت کشیده شجاع هستند، مورد عنایات بیکران ذات مقدس ربوبی قرار می‌گیرند و مطمئن باشند که مزدش را می‌گیرند و خداوند بهترین پاداش را برای این صبوری‌ها عطا می‌کند.
 
شکار پهباد جاسوسی آمریکا نشانه اقتدار نظام اسلامی
 
وی در ادامه با اشاره به شکار پهباد جاسوسی آمریکا، آن را کار بسیار بزرگ نظام اسلامی ایران دانست که از سوی برادران نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام شد و گفت: توقف یک پهباد جاسوسی و دستیابی به همه رموز آن یعنی اقتدار و پیام اقتدار آن است که ملت ایران شعار نمی‌دهد و در برخی مواقع اقتدارش را به رخ دشمنان هم می‌کشد.
 
آیت‌الله خاتمی همچنین درباره فعالیت‌های انتخاباتی سال آینده، به دو نکته اخلاقی اشاره کرد و گفت: فضای انتخاباتی کشور ایران باید با فضای انتخاباتی غربی تفاوت کند، در فضای انتخاباتی غربی هیچ مرزی وجود ندارد و تهمت، افترا و دشنام بسیار زیاد است و کسانی که در جریان آن فضاها قرار گرفته‌اند می‌دانند، اما اینها با جامعه اسلامی سازگار نیست.
 
وی با بیان این‌که در جامعه اسلامی تهمت و افترا نباید نرخ رایج باشد، تصریح کرد: کسی که احتمالا کاندیدا می‌شود و آن هم در این سطح، مسلمان است و می‌خواهد خدمت کند؛ اگر در نهایت شورای نگهبان، او را رد کرد یا صلاحیتش را قبول کرد، ورودش در این عرصه ملازم با فحش، اتهام و خراب کردن وی نیست.
 
خدمات نظام اسلامی ایران زیر سؤال نرود
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی روزنامه‌ها که تخریب را از فرد بیرون برده و به گروه‌ها می‌برند و می‌گویند فلان گروه کوچک و بزرگش، ریز و درشتش از زمان عقب هستند، این ادبیات را محکوم کرد و گفت: تا کی برخی‌ها می‌خواهند با این ادبیات تخریبی زندگی کنند که این ادبیات در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
وی زیر سؤال بردن خدمات 34 ساله نظام و وانمود دروغین این مطلب که همه جا خراب است و تنها فرشته نجات، یک کاندیدای ریاست جمهوری خاص است، خلاف واقع و خلاف ادب دانست و اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود را مشخص کنند و از سیاه‌نمایی بپرهیزند که در شأن یک جامعه اسلامی و کاندیداری ریاست جمهوری نیست.
 
آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه آرمانی همسال جمهوری اسلامی ایران است و از آغاز پیروزی انقلاب هم این آرمان مطرح بوده و بارها هم گفته شده که مقصود از این وحدت، ائتلاف در هدفی مقدس است.
 
نظام اسلامی امانتی در دست حوزه و دانشگاه
 
وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران ارمغان خون بیش از 200 هزار شهید است، افزود: این نظام امانتی در دست حوزه و دانشگاه است، باید این نظام را تقویت کنند و تقویت نظام هم با تعریف مدام نیست، به عنوان چشم تیزبین امت و به عنوان بازوی فرهنگی مردم مراقب باشند نقاط مثبتی را که می‌بینند تقویت و نقاط منفی را نقد سازنده کنند.
 
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تأکید کرد: انتظار ما از حوزه و دانشگاه تحول در علوم انسانی است، علوم انسانی را با مبانی اسلامی و بومی عرضه کنند نه با مبانی غربی و از شورای عالی انقلاب فرهنگی که یک نهاد فرهنگساز است می‌خواهیم در این عرصه کمک کند به ویژه در عرصه سبک زندگی اسلامی که انتظار بیشتری از حوزه و دانشگاه می‌رود.
 
دولت استکباری آمریکا در خط مقدم ناقضان حقوق بشر
 
وی با اشاره به روز بین‌المللی حقوق بشر در هفته گذشته، عدم ارزیابی و مشخص نشدن ناقضان حقوق بشر را مایه تأسف دانست و گفت: روز بین‌المللی حقوق بشر گذشت و هیچ‌کس ارزیابی نکرد که در عرصه حقوق بشر و در خط مقدم ناقضان حقوق بشر کیست، دنیا باید ارزیابی می‌کرد تا معلوم شود مدعیان حقوق بشر چه کسانی هستند.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که دولت استکباری آمریکا در خط مقدم ناقضان حقوق بشر است، 10 سند را برای نقض حقوق بشر از سوی آمریکا برشمرد و تصریح کرد: تا آمریکا و برخی قدرت‌های استکباری دیگر در سازمان ملل هستند، امیدی به این سازمان ملل نیست و بشریت باید دنبال سازمان ملل واقعی که متشکل از ملت‌ها هست، باشد.
 
وی آنچه بر سوریه می‌رود را یک جنایت بزرگ بشری عنوان و اظهار کرد: مخالفان دولت سوریه به سلاح شیمیایی مسلح می‌شوند و دولت استکباری آمریکا به صراحت قاتلان مردم سوریه را به عنوان ائتلاف مخالفان به مشروعیت می‌شناسد، این نقض همه قوانین بین‌المللی است؛ آمریکا مانند لات چاله‌میدان وارد صحنه است.
 
امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود از آزادگان جهان خواست تا در مقابل این جنایات آمریکا بایستند و این حرکت را محکوم کنند و به ملت سوریه پیام داد: تاکنون ملت مسلمان سوریه مقاومت کردند و از این پس به فضل خدا مقاومت خواهند کرد و به یاری خداوند، عصر، عصر سقوط استکبار است. /920/پ201/ج
ارسال نظرات