۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۹۸۸۶
آیت الله شبستری:

شعار بیداری انسانی برای انقلاب‌های منطقه، بی‌اساس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که انقلاب‌های منطقه‌ای، صبغه و ریشه اسلامی دارند، گفت: عبارت بیداری انسانی، ریشه‌ای بی پایه و اساس دارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های ناز جمعه تبریز با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان، استادان و دانشمندان کشورهای اسلامی در جریان چهارمین همایش بین المللی بیداری اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار ضمن تبیین اهمیت عنوان بیداری اسلامی، فرمودند که بیداری اسلامی، حادثه‌ای بزرگ در تاریخ جهان اسلام بوده است.

 

وی با بیان این‌که بیداری اسلامی حقیقت واقعی جنبش‌های آزادی‌خواهانه و اسلام‌گرایانه مردم کشورهای منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: همان گونه که فرمودند؛ هراس دشمنان از عبارت «بیداری اسلامی» است، دشمنان تلاش می‌کنند تا عنوان «بیداری اسلامی» برای حرکت عظیم کنونی در منطقه به کار نرود، زیرا دشمنان از بروز اسلام حقیقی و واقعی به‌شدت وحشت دارند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بیداری انسانی، ریشه‌ای بی پایه و اساس دارد، گفت: نهضت بزرگ مردم مسلمان منطقه یک بیداری حقیقی اسلامی و دارای امتداد است که به این آسانی‌ها هم منحرف نخواهد شد، در حقیقت انقلاب‌های منطقه‌ای، صبغه و ریشه اسلامی دارند، چراکه مردم مسلمان برای اسلام خواهی برخواستند نه برای انقلابی که به نفع دشمنان اسلام باشد.

 

امام جمعه تبریز با با اشاره به بخش‌هایی دیگر از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان در تبیین علت اسلامی نامیدن این بیداری فرمودند که شعارهای اسلامی مردم در انقلاب‌های منطقه و نقش معتقدان به اسلام در شکل‌گیری اجتماعات گسترده و ساقط کردن رژیم‌های فاسد، همه مؤید این است که این حرکت اسلامی است.

 

وی افزود: رهبر انقلاب در این سخنان حکیمانه دلیل دیگر بر اسلامی بودن این حرکت را رأی مردم به اسلام‌گراها در انتخابات این کشورها دانستند و عنوان داشتند که اگر امروز در بیشتر مناطق دنیای اسلام، یک انتخابات آزاد و خوب برگزار شود و رهبران و سیاسیون اسلامی نیز در وسط میدان باشند، مردم به اسلام‌گراها رأی خواهند داد.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سیاسی مصر خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع عربی به دنبال شورش و فعالیت تروریست ها در جریان‌های اخیر این کشور بودند، ما به صراحت اعلام می کنیم ایران طرفدار و حامی پیروزی اسلامگرایان در انتخابات قانون اساسی مصر است.

 

وی همچنین با هشدار به سران کشورهای غربی و حکام رژیم غاصب صهیونیستی گفت: دشمنان باید از جنگ خفت‌بار هشت روزه غزه عبرت بگیرند و به دنبال تروریست‌پروری در سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی نباشند، چراکه شکست سختی در انتظار سران مستکبر غربی خواهد بود.

 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر نخبگان و استادان دانشگاه‌های کشورهای اسلامی بر موضع ایران در قضیه‌ سوریه تأکید و به صراحت اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران با ریخته‌شدن یک قطره خون از هر مسلمانی مخالف است؛ اما مقصران وضعیت کنونی در سوریه کسانی هستند که آن را به جنگ داخلی و تخریب و برادرکشی کشانده‌اند./935/پ201/س

ارسال نظرات