۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۵۰۰۷۰

کنگره شعر عاشورایی منطقه شمال‌غرب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین کنگره شعر عاشورایی منطقه شمال‌غرب کشور به میزبانی شهر دارالارشاد اردبیل و با حضور دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
كنگره شعر عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین کنگره شعر عاشورایی منطقه شمال‌غرب کشور اظهار داشت: پنجمین دوره این کنگره تنها در بخش اشعار به زبان آذری برگزار شد و خوشبختانه با استقبال شعرای استان‌های آذری زبان همراه بوده است.

 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت دبیرخانه این کنگره ادبی خاطرنشان کرد: از مجموع 400 اثر رسیده به این کنگره 40 اثر از سوی داوران به مرحله دوم راه یافت و در نهایت 10 اثر عنوان برتر، پنج اثر برگزیده، 10 اثر شایسته تقدیر و 15 اثر برای چاپ انتخاب شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به این‌که امسال کنگره شعر عاشورایی اردبیل با عنوان « مویه های غریبانه از شام غریبان تا اربعین حسینی » برگزار شد، تصریح کرد: اردبیل خاستگاه اهل قلم و شاعران بزرگ عاشورایی است و این کنگره بهانه‌ای برای تجلیل از پیشکسوتان این عرصه بوده است.

 

وی شناساندن شخصیت های برجسته شعر عاشورایی، شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و فرهنگسازی در شناساندن آسیب های عزاداری را از جمله اهداف برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی منطقه شمال غرب ایران دانست و تصریح کرد: این کنگره ارزشی برای پنجمین بار به همت کانون فرهنگی تبلیغی مناجات، کانون مداحان و شعرای عاشورایی و آیینی اردبیل برگزار شد.

 

حجت الاسلام ستوده مقابله با خرافه‌گری و غلوگویی در اشعار این عرصه را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: این کنگره همزمان با ایام سوگواری و عزاداری حسینی و در اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در پالایش و احصای اشعار نغز و پرمحتوا برگزار ‌می‌شود

 

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور شعرا و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، از صاحبان آثار برگزیده و 10 پیرغلام درگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات