۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۵۲۳۴۶
یاد یاران سفر کرده(40)؛

روحانی شهید امینی: پیروزی نهایی انقلاب در گرو حفظ دستاوردها است

خبر گزاری رسا ـ طلبه شهید امینی در وصیتنامه‌اش نوشت: بر همه ما واجب است از اسلام و وطن اسلامی دفاع کنیم و راه آن قهرمانان را ـ که از دشمن جلوگیری کردند و جنگ را تا به اینجا به پیروزی رساندند ـ ‌ادامه بدهیم، ما باید برای حفظ این دستاوردها بکوشیم تا اینکه انقلابمان زودتر به پیروزی نهایی برسد.
ياد ياران سفر کرده

به گزارش خبرگزاری رسا، طلبه دلاور شهید مجتبی امینی، سرو سرافرازی دیگر از مردان آهنین شاهرود است که خط سرخش همچنان شاهراه سبز سعادت را پیش چشمان ما رهروان راه حق ترسیم می کند، وی به سال 1349 در خانواده ای اهل علم و فضیلت چشم به جهان گشود.

پدر بزرگش مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین امینی از فضلای آن خطّه عالم خیز بود و در دامان چنین خانه‌ای مجتبای کوچک رشد و نمو نمود، سال‌های تحصیل وی از هفت سالگی و در همان زادگاهش یعنی روستای قلعه نوخرقان آغاز و با موفقیت به پایان رسید.

او همزمان با تحصیلات جدید مقداری از مقدمات علوم عربی را نزد جد بزرگوارش آموخته بود و شور و شوق عجیبی در خود احساس می‌کرد، پس دل به دریای صاحب مدرسه و قلم سپرد و راهی حوزه علمیه شاهرود گشت.

وی بزرگ شده خاندانی اهل علم و فضیلت بود و نیک می دانست کشتی سعادت را کشتیبانی باید که در طوفان بلا و حوادث ساحل نجات را بر گمشدگان بنمایاند و او این رسالت سنگین و پر سعادت را در لباس نوکری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) می‌دانست، در راه تعلیم وتعلم بسیار کوشا بود و اندکی وقت گرانسنگ خویش را به بطالت نمی‌گذراند.

در تابستان و ایام تعطیلی حوزه، همراه برادرش شیخ عباس امینی که او نیز مفتخر به نام مقدس طلبگی بود، نزد پدر بزرگشان دروس را مرور می کردند، شهید بزرگوار مجتبی امینی در دوران پر جوش و خروش انقلاب اسلامی کودکی هشت ساله بود و تنها شاهد خروش بی امان ملّتی یکپارچه و غیور بود.

از آن دوران خاطراتی سرخ به همراه اثر انگشتانی خونین روی دیوار را در ذهن داشت و از آن دریایی از رشادت و حماسه را فرا می گرفت، پس صدای آژیر و صفیر خمپاره و موشک قلب کوچک او را به درد آورد.

کینه خصم دون را به دل گرفت و در انتظار روز انتقام لحظه شماری کرد. طلبه غیرتمند شاهرودی سرانجام در پنجم بهمن ماه سال 1364 با گذراندن دوره آموزشی به آرزوی دیرینه رسید و رهسپار جبهه های حق علیه باطل گشت.

ابتدا اهواز قدوم وی را بوسه باران کرد و سپس خاک نیلگون فاو در عملیات والفجر هشت به دستان فرزندان غیور خیمنی فتح گردید، عملیات والفجر هشت برای ایران یک پیروزی و برای مجتبی امینی دو پیروزی در برداشت، آری مجتبی در 13/12/1364 بال در بال ملائک با پیکری خونین نغمه سرخ شهادت را آواز کرد و به پیروزی حقیقی دست یافت.

وصیت نامه

 بسم رب‌الشهداء و الصدیقین بسم‌الله الرحمن الرحیم و به‌نستعین خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار الحمد‌لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین و علی عترته المعصومین، «رب اشرح لی صدری و یسر لی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی»(آیات 25 الی 28 سوره طه)

اینجانب مجتبی امینی گرمنی فرزند علی‌اصغر دارای شماره شناسنامه 3838 ساکن قصبه قلعه نوخرقان پشت بسطام پس از حمد و سپاس خالق کل موجودات را که پروردگار مخلوقات است و حمد و سپاس آن خدای رحیم و رحمانی که به ما عقل و فهم و شعور مرحمت فرمود تا طریق حق را از باطل تمییز دهیم و در این راه کوشش نمائیم.

و حمد برای آن پروردگاری که به ما رهبری آگاه و مدیر و مدبر و شجاع عطا کرد تا اینکه ما را از میان تمامی ظلم و جور و خفقان رژیم ستمشاهی پهلوی نجات داد و دست شیطان بزرگ آمریکای غارتگر را از این ملت و کشور ـ که 1400 سال ظلم را تحمل کرده بود ـ‌کوتاه کرد و نگذاشت به لطف خدا ما به راههای فساد کشیده شویم و ما باید شکر این نعمت عزیز را بکنیم و برای سلامتی ایشان دعا کنیم «اللهم احفظ امامنا الخمینی».

آنگاه وقتی که آمریکای جنایتکار نتوانست از داخل کاری بکند، جنگی بوسیله صدام بر ما تحمیل کرد تا به اصطلاح به مدت یک هفته تهران را بگیرد ولی کور خوانده بود، جوانهای دلیر اسلامی ما در آن موقع ایثار کردند و سپس به لقاء الله پیوستند و اینجاست که بر همه ما واجب است از اسلام و وطن اسلامی دفاع کنیم و راه آن قهرمانان را ـ که از دشمن جلوگیری کردند و جنگ را تا به اینجا به پیروزی رساندند ـ‌ادامه بدهیم.

ناگفته نماند که این انقلاب الهی برای ما دستاوردهایی به ارمغان آورد که در حال حاضر ارگان اصلی انقلابمان را تشکیل داده‌اند، پس ما باید برای حفظ این دستاوردها بکوشیم تا اینکه انقلابمان زودتر به پیروزی نهائی برسد و همه اینها از شما ملت عزیز بود و آن هم وحدت منسجمتان که ما باید وحدتمان را حفظ کنیم که تنها عامل پیروزی‌مان است و تمام ابرقدرتها عامل پیروزی‌شان تفرقه انداختن است.

اما پیام، ولی من کوچکتر از آنم که برای این چنین ملت ایثارگری پیامی بدهم زیرا که خودشان تمام مسائل را در نظر دارند و از طرفی دادن این همه شهید و معلول و مجروح و مفقودالاثر و اسیر خود هر یک پیامی هستند ولی چند نکته‌ای بعنوان تذکر عرض می‌کنم، آنکه به هیچ وجه امام عزیز را تنها نگذارید، همچنانکه تا الان نگذاشتید.

ولایت فقیه را پشتیبانی کنید و همچنانکه امام عزیزمان فرمودند مسئله جنگ باید در رأس همه امور باشد، این حقیر آگاهانه قدم به این راه نهادم و به فرمان امامم آمدم تا بلکه اگر خدا این فوز عظیم را به من داد با ریختن خونم درخت اسلام را یاری نمایم.

من از پدر و مادر و برادران و خواهران عزیزم و نیز از تمام همشهریان و اقوام و تمام دوستان حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که آنها مرا ببخشند. پدر عزیز! تشکر می کنم از شما به خوبی مرا بزرگ نمودید و از شما مادر عزیزم که از کوچکی مرا با بردن در مجالس دوستدار امام حسین(ع) نمودید.

از شما برادران عزیز انتظار دارم که در درستان کوشش نمائید و از شما خواهران تقاضا دارم حجابتان را رعایت کنید که بهترین زینت زن می‌باشد، در خاتمه موفقیت شما و طول عمر امام را از خداوند متعال خواهانم، ضمناً مرا در جوار دیگر شهداء دفن نمائید. والسلام 11/12/1364ـ‌ الاحقر مجتبی امینی‌گرمنی

شایان ذکر است، علاقه‌مندان به کسب آگاهی بیشتر از زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و خاطرات شهدای روحانی، می‌توانند به پایگاه اینترنتی«جلوه ایثار، روایت حماسه شهدای روحانی» به نشانی http://www.jelveisar.ir مراجعه کنند./995/د101/ن

ارسال نظرات