۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۵۲۴۵۵
آیت الله طبرسی:

تخریب آثار اسلامی از سوی آل سعود تلاش برای از بین بردن هویت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران اقدام کشور عربستان در از بین بردن آثار تاریخی مسلمانان را تلاش برای از بین بردن هویت شیعه دانست.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم یادواره شهدای 18 دی ساری، با بیان این که شهدا پرچمدار اول نهضت عظیم انقلاب بودند، گفت: امروز رسالت همگان حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های مورد تأکید شهدا است.

 

وی فرهنگ ایثار و شهادت را هویت و شناسنامه ایران اسلامی دانست و افزود: در سه دهه اخیر آن گونه که شایسته مقام شهدا بوده برای پاسداشت آرمان های شهدا سرمایه گذاری نشده است که از این پس باید شاهد گسترش برگزاری برنامه ها برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فرزندان انقلاب اسلامی در راه حراست از آرمان های انقلاب و امام راحل جان شیرین خود را نثار اسلام کردند، ادامه داد: زنده نگه داشتن آرمان های شهدا مهم ترین رسالتی است که امروز بر دوش همگان به ویژه مسؤولان و مدیران نظام قرار دارد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ریخته شدن خون شهدا سبب ایجاد وحشت در دوران ستمشاهی شد و همین خون های پاک شهدا زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد، ادامه داد: شهدا نمرده اند بلکه همیشه زنده و در عالم حیات دارند و ما باید قدردان جایگاه شهدا باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شناسایی ده هزار و 400 شهید استان، ادامه داد: از این تعداد هزار و 400 شهید مربوط به مرکز استان است، از این رو باید شهدا را حفظ کنیم و در راه خدا عاشورایی باشیم تا پیش شهدا خجالت زده نباشیم.

 

وی با بیان این که شهدا عاشقانه و عاقلانه شهید شدند، گفت: فرهنگ شهادت ارزش دارد و ما باید به این فرهنگ ببالیم، اگر ما این فرهنگ را فراموش کنیم تاریخ مان را فراموش کردیم.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام کشور عربستان در از بین بردن آثار تاریخی مسلمانان اشاره کرد و گفت: همه آثار تاریخی در عربستان به بهانه شرک حذف شد و این کشور در حال حاضر هیچ گونه هویتی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقدام عربستان برای از بین بردن هویت شیعه بود، گفت: شیعه دارای سابقه تاریخی است و برای حفظ آن خون و جان داده است./950/پ202/ج

ارسال نظرات