۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۵۱۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با تلاش روحانیت بصیر امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران حضور روحانیت آگاه و بصیر در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی را یک نعمت دانست و گفت: هر جا که روحانیت حضوری پر رنگ داشته دشمنان نظام دینی از آن عرصه فاصله گرفتنه اند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عصر امروز در جمع مبلغان اعزامی از قم بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: روحانیان اعزامی باید ترویج و نهادینه‌کردن این سنت ارزشمند دینی را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند.

 

وی همراهی مبلغان دینی در احیای موقوفه ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با این حرکت ارزشمند دینی مدیون فعالیت های تبلیغی علما و روحانیان در سال‌های گذشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین هم افزایی مبلغان با رؤسای اوقاف شهرستان‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همکاری بین اوقاف و مبلغان در ترویج حفظ ارزش‌های اسلامی بسیار مؤثر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت همواره پیشگام عرصه تبلیغ دینی در جامعه بوده است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد عزت و تعالی احکام ناب دینی در جامعه هستیم به برکت از خودگذشتگی و تلاش‌های شبانه روزی علما و فقهای دینی در دهه‌های گذشته است.

 

حجت الاسلام علی نژاد با تأکید بر این که روحانیت خالصانه و صادقانه مبانی دینی را برای جامعه تبیین می کند، ادامه داد: امروز به حتم این اقتدار اسلام ناب را مدیون تلاش‌های این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی هستیم.

 

وی حضور روحانیت آگاه و بصیر در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی را یک نعمت دانست و خاطرنشان کرد: هر جا که روحانیت حضوری پر رنگ داشته دشمنان نظام دینی از آن عرصه فاصله گرفتنه اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران روحانیت را پرچم دار بی بدیل تبلیغ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی معرفی کرد و گفت: امروز آحاد جامعه باید قدردان نقش آفرینی روحانیت در عرصه‌های این انقلاب باشند.

 

حجت الاسلام علی نژاد در ادامه سخنان خود به تلاش غرب در خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در نظام دینی اشاره کرد و گفت: همه تلاش های نظام سلطه برای تضعیف جایگاه علما در بیش از سه دهه اخیر با بصیرت و آگاهی مردم خنثی شد.

 

وی با بیان این که دشمنان حضور روحانیت آگاه و بصیر در نظام اسلامی عاملی در برابر توطئه های خود می داند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل همه تلاش و سرمایه سلطه گران برای تضعیف جایگاه این قشر به کار گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به حضور مبلغان دینی در مناطق دورافتاده و محروم اشاره کرد و گفت: اعزامم مبلغ به مناطق دور افتاده بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را در آن مناطق کاهش خواهد داد.

 

حجت الاسلام علیزاده عملکرد تبلیغی مبلغان در مناطق محروم را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه مردم نیز از اعزام مبلغان دینی به این مناطق رضایت کامل دارند.

 

وی با تأکید براین که آثار و برکات وقف باید به درستی برای مردم بازگو شود، ادامه داد: نقش مبلغان در تبلیغ وقف بسیار حایز اهمیت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام علیزاده از راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان خبرداد و افزود: با اقدامات صورت گرفته تاکنون اطلاعات مربوط به بیش از 95 درصد موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع ثبت شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش پایانی سخنان خود گفت: همزمان با هفته وقف و دهه آخر صفر  27 مبلغ از قم و 63 مبلغ بومی به مناطق مختلف استان اعزام شده اند./950/پ202/س

ارسال نظرات