۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۰۰۹
پژوهشگر حوزوی:

مبلغان به بیان فضائل مسجد و نماز جماعت بپردازند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزوی با اشاره به کارکردهای سیاسی و اجتماعی مسجد گفت: اگر روحانیان در مجالس تبلیغ دین به بیان فضائل مسجد و نماز جماعت بپردازند مردم بیش از پیش مشتاق نماز جماعت و مسجد می‌شوند.
نخستين همايش متوليان امور نماز وزارت دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی، پژوهشگر حوزه علمیه پیش از ظهر امروز، در نخستین همایش متولیان امور نماز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که حضرت ابراهیم(ع) به دستور خداوند همسر جوان و فرزند خردسال خود را در سرزمین بی آب و علف و خشک مکه رها کرد بیان داشت: هجرت حضرت ابراهیم به مکه و رها کردن همسر و فرزندش به دلیل اهمیت نماز و مسجد است.

وی ساختن مسجد قبا را نخستین اقدام پیامبر پس از ورود به مدینه عنوان کرد و گفت: این اقدام پیامبراکرم(ص) نشان می‌دهد«مسجد مهمترین مسأله دراسلام است» زیرا مهمترین کار را اول انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام آرامی با تاکید بر این که مسجد کارکردهای اجتماعی و سیاسی بسیاری دارد ابراز داشت: طلاب از مساجد به سمت حوزه علمیه می روند و همچنین شهیدان و رزمندگان از سنگرمسجد به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل هدایت شده‌اند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که مسجد اهمیت ویژه و والایی دارد خاطر نشان کرد: در روایت داریم که فرشتگان از مردگان در قبرستان‌ها می‌پرسند غبطه چه چیزهایی را می خورید، که یکی از نکاتی که مردگان می گویند این است که ما غبطه مؤمنانی را می‌خورمی که زنده هستند و به مسجد می‌روند.

وی مسلمانی بدون مسجد را بی‌معنا دانست و اظهار داشت: اگر روحانیان در مجالس تبلیغ دین به بیان فضائل مسجد و نماز جماعت بپردازند مردم بیش از پیش مشتاق نماز جماعت و مسجد می‌شوند.

حجت‌الاسلام آرامی ابراز داشت: معصومان(ع) توصیه کرده‌اند که در منازل خود محل مخصوصی را برای نماز قرار دهید اما در مسجد در قسمت‌های مختلف نماز بخوانید زیرا مسجد در روز قیامت شهادت می دهد.

این پژوهشگر حوزوی در تبیین اهمیت رفتن به مسجد عنوان داشت: امام صادق(ع) فرمودند: کسی که در راه رفتن به مسجد قدم برمی‌دارد به هیچ تری و خشکی نمی‌رسد مگر این که هفت طبقه زمین برای او تسبیح می‌گویند.

وی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند«امام جماعت مسجد باید مقداری زودتر به مسجد رفته از نمازگزاران استقبال کند و بعد از نماز هم به سوالات آنان پاسخ دهد که اگر این کار را انجام ندهد مزه امام جماعت بودن را نمی چشد»./956/ت302/ن

ارسال نظرات