۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۳۵۶۷
مفتی وهابی عربستان:

تظاهرات علیه آل سعود حرام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای هیأت کبار العلمای عربستان سعودی هرگونه تجمع و تظاهرات علیه آل سعود را حرام خواند و تاکید کرد که تظاهرات و تجمع، شیوه ای غربی است.
شيخ صالح بن فوزان از علماي وهابي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صالح بن فوزان الفوزان از علمای عربستان سعودی و عضو هیأت کبار العلمای این کشور در پاسخ به استفتایی درباره تظاهرات مردم عربستان علیه نظام آل سعود، تاکید کرد که هرگونه تظاهرات و تجمع حرام و معصیت است.

 

وی درباره تظاهرات صورت گرفته در برابر دیوان پادشاهی و سایر ارگان‎های دولتی در عربستان، اظهار داشت: تظاهرات و تجمع با آموزه های اسلامی مغایرت دارد و معصیت ولی امر به شمار می آید و تنها تخریب و ویرانی را به همراه دارد.

 

شیخ الفوزان ادامه داد: هیأت کبار العلما مدتی پیش حکم عدم جواز تظاهرات و تجمع را صادر کرد. کسانی که اعتراض دارند باید از روش‎های شرعی بهره گیرند نه اینکه از شیوه و تظاهرات رخ داده در‎ غرب استفاده کنند.

 

این عالم سعودی درباری که به شدت نسبت به گسترش بیداری اسلامی در این کشور واهمه دارد، خاطر نشان ساخت: تظاهرات و تجمع نه تنها در اسلام نیامده است بلکه بر نهی آن تاکید دارد، زیرا عامل تشویش است، معصیت ولی امر را به همراه دارد و منجر به تخریب جامعه و ضرر رساندن به مردم و حتی خود تظاهرکنندگان می شود.

 

گفتنی است جمعی از طلاب علوم دینی عربستان در روزهای گذشته در اعتراض به استخدام‎های صورت گرفته از سوی مجلس شورا در برابر دیوان پادشاهی تجمع کردند.

 

علمای وهابی عربستان که به علمای درباری شهرت دارند نسبت به گسترش اعتراضات و بیداری اسلامی در این کشور به شدت واهمه دارند و با فتواهایی مختلف درصدد جلوگیری از اعتراض مردم هستند./980/ب901/ک

ارسال نظرات