۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۵۴۶۷۶
حجت الاسلام راشدیزدی:

دین اسلام پاسخگوی همه نیازهای جوامع بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راشد یزدی، گفت: امروز دنیا روی معرفت علمی می‌چرخد، همه چیز بر مبنای فرهنگ استوار است، تنها دینی می‌تواند نیاز بشری را تأمین کند که از نظر علمی استوار باشد و تنها اسلام است که از هر نظر کامل می‌تواند انسان را به مقصد برساند.
دین اسلام پاسخگوی همه نیازهای جوامع بشری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن بزرگ المصطفائیان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و دهه فجر، با حضور حجت‌الاسلام راشد یزدی، خطیب توانا و دانش پژوهان مجتمع آموزش عالی مشهد صبح امروز در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی در ابتدای این همایش با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: دین اسلام دین علم است، در ادیان الهی قبل اسلام از علم هم سخن به میان آمده است ولی اسلام تنها دینی است که مبتنی بر علم است و اساس آن به خاطر علم بوده است

 

وی یکی از مهم‌ترین راه‌های فراگیری علم را خواندن دانست و گفت: خداوند در اولین کلامش به حضرت رسول اکرم(ص) امر می کند که «بخوان»، برای دانستن باید کتاب خواند و بسیار مطالعه باید کرد.

 

وی در توضیح ابزار‌های نشر علم گفت: برای نشر علم همواره چندین ابزار مورد استفاده واقع شده که یکی از این ابزارها کتاب بوده است، کتاب در دین اسلام از اعتبار بسیاری برخوردار است، دومین ابزار مهم در انتشار علم، قلم است که خداوند در سوره علق می‌فرماید: «و ربُّکَ الاکرام اَلّذی عَلَّمَ بالقَلَم»،همچنین آن قدر ابزار قلم دارای ارزش است که خداوند در قرآن کریم به آن قسم خورده و فرموده است: «نون والقلم و ما یسطرون»، خداوند در قلم برکتی قرار داده است که کهنه شدنی نیست و مسلمانان نباید از این امر غافل باشند.

 

این خطیب توانا در ادامه خاطرنشان کرد: آرم پرچم بین‌المللی اسلام همواره دو چیز بوده است؛ یکی قلم و یکی کتاب، بنابراین وقتی از حضرت علی(ع)، کتاب نهج البلاغه در دست است، نباید شمشیر او را به نمایش گذاشت.

 

وی افزود: در ادیان قبل از اسلام مردم به طور حسی و سطحی به پیامبران الهی ایمان می‌آوردند، به طور مثال حضرت موسی برای این‌که به مردم بفهماند که از طرف خداوند مبعوث شده است، مجبور بود که عصا را تبدیل به اژدها کند و مردم تا این امر را به طور ملموس حس نمی‌کردند به او ایمان نمی آوردند و از این جهت توضیح و تبیین علمی برای آنها معنی نداشت، اما قرآن کریم معجزه‌ای برای تمام نسل‌ها است و دوره پس از نزول آن را باید دوره علوم نامگذاری کرد و تنها قرآن کریم پاسخگوی علوم خواهد بود.

 

وی ضمن بیان آیات مربوط به فراگیری علم گفت: امروزه دنیا روی معرفت علمی می‌چرخد و همه چیز بر مبنای فرهنگ استوار است و تنها دینی می‌تواند نیاز بشری را تأمین کند که از نظر علمی استوار باشد، دین یهود و مسیحیت به خاطر کامل نبودن نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای جوامع بشری باشند و تنها اسلام است که از هر نظر کامل است و می‌تواند انسان را به مقصد برساند.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی در پایان خطاب به دانش پژوهان، گفت: امروز عصر سرعت است و اشتباه در سرعت غیر قابل جبران است، وظیفه شما از تمام نسل‌ها سنگین‌تر است، چون امروز دانش به سرعت در حال گسترده شدن است و اگر شما از مطالعه و پژوهش دور شوید از زمان خود عقب خواهید افتاد./932/پ203/ب

ارسال نظرات