۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۵۴۷۰۴

نجات ازسرمای زمستان باسوزاندن درختان در یو نان

خبرگزاری رسا _ سرمای شدید، مشکلات اقتصادی و فقر و گرانی سبب شده تا یونانی ها برای گرم کردن خانه های خود نتوانند سوخت تهیه کنند و به همین علت به قطع درختان روی آورده اند.
يونان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که نخست وزیر یونان با مقامات اروپایی برای نجات این کشور از بحران اقتصادی شدید، مذاکره می کند مردم یونان به دلیل فقر برای نجات از سرمای زمستان، به درختان جنگل پناه برده اند.


سیاست های غلط اقتصادی که به کشورهای اروپایی دیکته شده است، سبب شده تا این کشور ها با پیاده کردن طرح ریاضت اقتصادی، فقر را برای کشورهایشان به ارمغان آورند و میلیون ها نفر در کشورهای حوزه یورو بیکار، فقیر و در آستانه مرگ قرار گیرند.


شبکه بی بی سی در بخش خبری خود با اشاره به درآمد کم یونان ها گفت: بالا رفتن قیمت سوخت در یونان باعث شده تا مردم با بریدن و سوزاندن چوب درختان جنگل، خانه های خود را گرم کنند.


بسیاری از مردم به علت مشکلات اقتصادی و فقر و گرانی، دیگر نمی توانند برای گرم کردن خانه های خود سوخت تهیه کنند و به همین علت به قطع درختان روی آورده اند.


یکی از افرادی که با همین روش خانه های خود را گرم کرده می گوید که این شرایط را باور نمی کند، ما چهل سال به عقب برگشته ایم و همانند دوران جنگ خود را گرم می کنیم.


از زمانی که مالیاتها افزایش یافت، برخی از خانواده های یونانی مجبورند کل حقوق خود را برای خرید سوخت پرداخت کنند. همین سبب شده است تا بسیاری از مردم به استفاده از هیزم برای گرم کردن خانه های خود روی بیاورند. در یک سال گذشته قطع غیرقانونی درختان در جنگلهای یونان تا سه برابر افزایش یافته است.

 

در حالی که مردم کشورهای اروپایی بارها علیه سیاست های ریاضت اقتصادی در کشورهایشان به خیابانها آمده اند و اعتراض کرده اند اما وزیر دارایی آلمان صراحتا عنوان کرده است که تنها راه بقای یونان در منطقه یورو، تداوم اصلاحات ریاضتی سخت در این کشور است./9161/خ
 

ارسال نظرات