۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۴۷۸۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ایران اسلامی در پرتو قرآن به اقتدار بین المللی دست یافته است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام اسلامی امروز به برکت قرآن و مفاهیم ناب به اوج اقتدار دست یافته است، ادامه داد: ایران اسلامی درسایه کلام وحی به عنوان الگوی مدیریت اسلامی در عرصه جهانی مطرح است.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل مفاهیم قرآن در مازندران گفت: مسابقه های قرآنی نقش مؤثری در نشر معارف الهی در جامعه دارد.

 

وی افزود: به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم که امروز ترویج و اهتمام عملی به قرآن در همه نسل های جامعه و خانواده ها به ویژه در بین جوانان و نوجوانان به حد شایسته خود رسیده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، عمل به دستورات قرآن را از مسائل واجب دانست و تصریح کرد: توجه به آموزش و ترویج مسابقات قرآن در جامعه، بهترین مسیر مقابله با دسیسه‌های دشمنان است و آسیب‌های اجتماعی را از جامعه دور خواهد کرد.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که قاریان و حافظان قرآن نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ اسلام داشته و باید الگوی جامعه خود باشند، خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان کتاب هدایت، در حوزه‌های مختلف زندگی دارای برنامه و رهنمود است و به برکت تلاوت قرآن، خانه‌ها و کانون خانواده‌ها پر از نور الهی خواهد شد.

 

امام جمعه نوشهر قرآن را زیربنای رشد افراد، خانواده‌ها و جوامع است، گفت: امروز باوجود تلاش های دشمنان اسلام موج قرآن گرایی به سوی نقطه بی بدیل خود در حرکت است و جهان اسلام در حال جهشی کم نظیر در وادی پرداختن به قرآن است.

 

مدیر حوزه علمیه نوشهر، قرآن کریم را محور وحدت امت اسلامی دانست و با بیان این که برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می تواند زمینه تقویت وحدت امت اسلامی را فراهم کند، گفت: باید از این ریسمان الهی به منظور تقویت وحدت میان مسلمانان بیشتر بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که چنگ زدن به قرآن و توجه به مفاهیم قرآنی زمینه شکوفایی نظام اسلامی را فراهم می کند، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت مفاهیم با برکت قرآنی امروز در دنیا عزت و عظمت دارد.

 

استاد حوزه علمیه، مازندران را استانی با پیشینه درخشان در ولایت مداری و دینداری دانست و خاطرنشان کرد: میزبانی این دوره از مسابقات از سوی دیار علویان نشان دهنده اوج دیانت و ولایت مداری این مردم است.

 

وی با بیان این که امروز به برکت قرآن و مفاهیم ناب آن، نظام اسلامی در عرصه های مختلف به اوج و اقتدار دست یافته است، ادامه داد: امروز ایران اسلامی به برکت کلام وحی به عنوان الگوی مدیریت اسلامی در عرصه جهانی مطرح است. 

 

امام جمعه نوشهر تعالیم قرآنی را بهترین راه برای خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: تنها با تکیه بر ارزش‌های قرآنی خواهیم توانست در برابر اوج تهاجم سازمان یافته غرب ایستادگی کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، تعالیم قرآنی را تعالی بخش روح و جان آدمی دانست و تصریح کرد: اگر در مسیری که شریعت محمدی تعیین کرده گام برداریم تعالی و سعادت ما یقینی است./950/ت303/س

ارسال نظرات