۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۵۴۸۰۰
آیت الله شبستری:

پیامبر اسلام متعلق به تمام بشریت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عالم جیره‌خوار شخصیت نور و رحمت پیامبر اسلام است، گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) متعلق به تمام بشریت است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم جشن 17 ربیع الاول در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان بستان آباد اظهار داشت: بهره مندی از سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام نجات‌بخش بشریت از ظلمات و گمراهی‌هاست.

 

وی با بیان این‌که نور و رحمت پیامبر اسلام در عالم فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: توجه و عمل به سیره و ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص) می تواند بسیاری از معضلات جامعه بشری را مرتفع کند، در سایه انفاس قدسی آن حضرت امروز شاهد پیشرفت اخلاق و معنویت در جهان هستیم.

 

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به موج اسلام‌گرایی در سراسر کشورهای جهان، گفت: عالم جیره‌خوار شخصیت نور و رحمت پیامبر اسلام است، این در حالی است که دشمنان اسلام در هر حال و از هر راهی برای خدشه‌دار کردن چهره حقیقی اسلام و رسول اکرم(ص) دست به جنایات مختلفی زده‌اند.

 

وی با تأکید بر این‌که حضرت محمد مصطفی(ص) متعلق به تمام بشریت است، افزود: کلاس درس آن حضرت فراگیر بوده و تمام بشریت را در بر می گیرد، بشر امروز تشنه معارف اسلامی و نبوی است، فتنه‌انگیزی‌های دشمنان اسلام نمی تواند نور عالم تاب پیامبر رحمت و مهربانی‌ها را خاموش کند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که یکی از مهم ترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احیای جایگاه اصلی مساجد بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و برای تداوم ارزش ها و آرمان های انقلاب بایستی مساجد را سنگر دفاع از نظام دانست.

 

امام جمعه تبریز از خانواده ها خواست در جهت تشویق فرزندان خود برای حضور در این اماکن مقدس تلاش کنند و تصریح کرد: برنامه ریزی برای حضور حداکثری جوانان در مساجد ضرورتی برای احیای جایگاه فرهنگی، هنری و آموزشی مساجد در جامعه اسلامی ایران است.

 

وی در پایان با تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب مردمی و دینی ملت ایران در سال 57 توانست جاهلیت را که رژیم طاغوت درصدد اشاعه آن بود، از بین ببرد و روشنایی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

 

همچنین حجت اسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد با تشریح فضائل و مناقب رسول گرامی اسلام اظهار داشت: آفرینش نظام هستی به واسطه وجود با برکت و رحمت للعالمین خاتم پیامبران بوده است، در حقیقت تمام بشریت ریزه خوار سفره آن حضرت هستند.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که بهره گیری از فضایل شخصیتی آن حضرت مایه سعادت و خوشبختی بشریت است، گفت: خواسته اصلی پیامبر اکرم(ص) سعادت و نجات دنیوی و اخروی انسان بوده است، بی توجهی به سیره و سنت آن حضرت خسران و گمراهی به دنبال دارد/935/پ202/ج

 

ارسال نظرات