۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۵۴۸۵۳
آیت الله شبستری:

بالندگی علمی کشور به برکت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: برکات و دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی امروز پس از سه دهه در عرصه های علمی و فناوری کاملا مشهود است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در مراسم زنگ انقلاب در دبیرستان محمد رسول الله(ص) تبریز با اشاره به این‌که شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی ضرورتی مهم در قدرشناسی از نعمت حاکمیت دین در کشور است، گفت: انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی چند صد ساله ایران را جبران کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که برکات انقلاب اسلامی ایران تنها محدود به مرزهای داخلی کشور نبوده است، خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های مظلوم، آزادیخواه و عدالت طلب دیگر ممالک اسلامی و حتی غربی آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل را الگویی برای خود قرار داده اند، این انقلاب با نام حضرت امام خمینی در سراسر جهان شناخته می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که صبغه فرهنگی، دینی و مردمی انقلاب اسلامی ایران وجه تمایز این نهضت با دیگر انقلاب‌های جهان است، تصریح کرد: ثبات انقلاب اسلامی به واسطه همراهی مردم با ولایت و رهبری و همچنین حاکمیت کلمه الله و احکام عالی اسلام در سطوح مختلف نظام است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رهبری مرجع دینی مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: امروز به برکت ولایت فقیه، دشمنان از هرگونه توطئه‌، فتنه و کارشکنی علیه نظام اسلامی ایران مأیوس شده‌اند، چنان که شاهد شکست تحریم‌های اقتصادی غرب هستیم، البته نباید از حضور و همراهی ملت با نظام غافل بود.

 

آیت الله مجتهدشبستری با مقایسه وضعیت فرهنگی و آموزشی کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیش از انقلاب فرهنگ عریان گرایی در مدارس رواج داشت، در حالی که اکنون دانش آموزان الگوهای عفاف و حجاب در جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: همراهی مردم با نظام با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها نشانه مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این ملت به گفته امام راحل مردم ایران جزء برترین امت رسول الله(ص) محسوب می شوند، امروز چشم جهانیان به ایران دوخته شده و بار دیگر شاهد حضور حماسی ملت در راهپیمایی 22 بهمن و وفاداری ملت به نظام و ولایت فقیه خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در بخش های آموزشی و تولید علم، اظهار داشت: برکات و دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی امروز پس از سه دهه در عرصه های علمی و فناوری کاملا مشهود است.

 

آیت الله شبستری افزود: قبل از انقلاب تنها اسمی از اسلام باقی مانده بود، اما امروز به برکت نهضت حسینی ملت اسلام واقعی حاکم شده و مراکز تحصیلی و آموزشی با بهره گیری از مبانی شریعت اسلام اداره می شوند، در حقیقت انقلاب اسلامی حوزه های علمی و دانشگاهی را بالنده کرده است.

 

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت نهاد آموزشی استان پرداخت و با اشاره به نقش دانش آموزان و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانش آموزان همگام با ملت در راهپیمایی 22 بهمن عزت و اقتدار نظام و انقلاب را به رخ جهانیان خواهند کشید./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات