۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۵۵۱۱۳
امروز؛

نخستین جشنواره فیلم فجر در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره فیلم همزمان با ایام‌الله دهه فجر و سی ‌و یکمین جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار می‌شود.
سيد رسول موسوي‌نژاديان، معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: 18 فیلم در جشنواره فیلم فجر استان قم از امروز تا 23 بهمن ماه در سینما وتوس قم و با نقد و بررسی کارشناسان حوزوی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این که در طول مدت برگزاری جشنواره  18 فیلم در دو سالن سینما وتوس در 60 نوبت اکران می‌شود، افزود: جلسات نقد و بررسی این فیلم‌ها نیز با حضور عوامل سازنده فیلم‌ها و کارشناسان حوزه در حاشیه اکران فیلم‌ها انجام خواهد شد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: در نمایش فیلم‌ها نگاه و دقت ویژه‌ای مورد نظر قرار گرفته است و فیلم‌ها به صورتی انتخاب شده‌اند که افزون بر دارا بودن موضوعات متنوع، فضای فرهنگی و مذهبی قم در آنها مورد توجه قرار گرفته است.
موسوی‌نژادیان با بیان این‌که آئین اختتامیه جشنواره فیلم فجر سی‌ام بهمن ماه برگزار و در این مراسم از یکی از هنرمندان شاخص استان، فیلم برتر، بازیگر برتر، کارگردان برتر و فیلم منتخب مردم تقدیر خواهد شد، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا کتاب جشنواره نیز در پایان به عنوان کارنامه جشنواره چاپ و منتشر شود.
وی ابراز داشت: شش فیلم در حوزه بین‌المللی با موضوع هالیوودیسم نیز پخش خواهد شد و فروش بلیط‌های جشنواره نیز در دو نقطه شهر یعنی محل سینمای وتوس و نگارخانه فرهنگ در خیابان دور شهر به فروش می‌رسد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به  این‌که به تمامی تهیه‌کنندگان بلیط سینما هدیه‌های فرهنگی اعطا می‌شود، گفت: سهمیه‌های خاصی نیز برای خبرنگاران، مراکز آموزش آزاد سینمایی و سینماگران در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این‌که  اکران فیلم‌ها با موضوعات دینی و متناسب با فضای بومی استان است، خاطرنشان کرد: نمایش فیلم‌ها به فاصله هر یک‌ساعت در دو سالن جدا صورت می‌گیرد و اکران فیلم در یکی از سالن‌ها از ساعت 16 تا 22 به فاصله دوساعت یک‌بار و اکران فیلم در سالن دیگر از ساعت 17 تا 23 انجام می‌شود. 
موسوی‌نژادیان در پایان با اشاره به این‌که موضوعات متنوعی در اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شده، افزود: هیأت داوران متخصص داوری این جشنواره را بر عهده دارند و گروه تخصصی از معاونت تبلیغ حوزه علمیه نقد و بررسی این فیلم‌ها را انجام خواهند داد./907/پ202/ی
ارسال نظرات